L’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha lamentat la mort de l’exregidora de l’Ajuntament de Terrassa Consol Torres, qui ha mort avui divendres. Torres va ser
regidora del primer consistori després de la recuperació de la democràcia, el 1979, i
va ser la responsable de desenvolupar els serveis municipals a la dècada dels 80.
Ballart ha dit que “Consol Torres forma part de la primera onada de regidors i
regidores de la democràcia, de gent que venia de la clandestinitat, de la lluita
contra el franquisme, una generació amb la qual la nostra societat té un deute
molt gran”, i ha afegit que “era una persona compromesa, al servei dels altres,
sempre disposada a ajudar, que no va canviar les seves profundes conviccions ètiques i polítiques amb els anys”.
Torres, que va ser regidora fins el 1995, va estar sempre vinculada a l’atenció social,
bé de manera professional, bé com a voluntària. Després de retirar-se de la política
va ingressar a la Fundació Pro Disminuïts (PRODIS), esdevenint membre del
patronat que dirigeix la fundació.
El president local d'ERC, Isaac Albert, ha piulat: "Avui ens ha deixat la Consol Torres. Una terrassenca al servei de la ciutat i de la seva gent. Una abraçada a la família. Descansa en Pau!". També ha parlat a la xarxa la regidora socialista Carme Labòria. I al seu mur de Facebook ho ha fet el portaveu del PP Gabriel Turmo.
Comunicat del PSC de Terrassa en la mort de Consol Torres
L’Agrupació local del PSC de Terrassa lamentem profundament la mort de la nostra companya, Consol Torres i volem mostrar al nostre condol a la seva família i amics.
Consol Torres i Vidal va decidir començar a militar al Partit dels Socialistes de Catalunya, com ella sempre explicava, animada pel llavors Primer Secretari del partit, Joan Raventós. Posteriorment, l’any 1979, Torres va entrar a formar part del primer govern democràtic a Terrassa de la mà de Manel Royes i com a regidora de Serveis Socials a l’Ajuntament va efectuar una important tasca i va assentar les bases per crear el teixit social que avui tenim a la nostra ciutat.
La companya Consol va exercir el seu càrrec municipal durant 16 anys, amb efectivitat i sempre convençuda dels valors que ella sempre va defensar, fins a dia d’avui. Uns valors basats en la solidaritat, la igualtat, el progrés i el treball que li van valdre alguns reconeixements com el títol de Terrassenca de l’any 2010.
Pels socialistes i les socialistes de Terrassa la Consol sempre serà un exemple de lluita i fortalesa. La seva empremta al nostre partit és forta i perdurarà al llarg dels anys, ja que treballarem perquè així sigui. El PSC de Terrassa ens enorgullim d’haver comptat amb una persona com la Consol i avui la recordem com sempre, plena de força, de vida i amb un objectiu principal: ajudar als altres tant com li fos possible.
Consol Torres i Vidal ha militat més de trenta anys al PSC de Terrassa i va formar part de la candidatura que es va presentar a les darreres Eleccions Municipals, que es van celebrar el passat mes de maig de 2011.
El seu record sempre estarà amb tots i totes nosaltres.
Ballart expressa el seu condol per la mort de l’exregidora Torres
L'agrupació local del PSClamenta la desaparició de la seva companya
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de juliol de 2013 a les 18:38