Capella veu amb bons ulls el projecte de Ronda Nord de l'Ajuntament de Terrassa

Territori i consistori esperen el plantejament de Sabadell per a poder encarrilar la definició del traçat, que ha reduït el seu impacte medioambiental

La consellera de Territori, Esther Capella i l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, a les obres de la Ronda Nord
La consellera de Territori, Esther Capella i l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, a les obres de la Ronda Nord | Albert Segura
Redacció
05 d'abril del 2024

La consellera de TerritoriEster Capella, ha avalat el projecte de l'Ajuntament de Terrassa per a la Ronda Nord, que implica un menor impacte del previst inicialment en l'entorn agrícola. Així ho ha manifestat en una visita a la cocapital vallesana, on s'ha reunit amb l'alcalde, Jordi Ballart, per abordar diferents temes, entre els quals les obres al voltant de l'N-150 per dotar-la d'un carril bici i un bus ràpid.  "Hem recepcionat el projecte de l'Ajuntament de Terrassa i el veiem amb bons ulls", ha explicat Capella, donat que parteix del plantejament contemplat en el Pla de Mobilitat del Vallès i redueix l'impacte en l'entorn. “Connecta les ciutats, però no com alguns voldrien", ha afegit, tot puntualitzant la diferència de la proposta amb què es preveia inicialment per continuar el Quart Cinturó fins a Sabadell o fins i tot Granollers.

El projecte de ronda de Terrassa, pendent de Sabadell 

Ballart ha destacat que el projecte que porten sota el braç és el d'una via que ha de tenir "sentit de ronda de la ciutat" per integrar-se amb el territori i connectar Terrassa amb vies com la Ronda Oest, a Sabadell. "Se salven algunes finques agrícoles, que amb la proposta anterior havien de desaparèixer, contemplem quatre túnels, es mantenen els corredors biològics, els camins naturals i té un impacte ambiental mínim", ha desgranat. Amb tot, ha retret que mentre ells han fet la feina, encara estan pendents de què ha de passar amb la via un cop surti del terme municipal. "Estem pendents de la proposta de l'Ajuntament de Sabadell, que fa uns mesos va anunciar que la tenia, però sembla que no la tenen, Terrassa ha anat més de pressa que Sabadell", ha puntualitzat. En aquest sentit, espera que l'Ajuntament de Sabadell faci públic el seu plantejament: "Quan tinguem les dues propostes, treballarem conjuntament amb Territori per acordar el traçat", ha dit.

La nova N-150, al 2025

Capella i Ballart s-han desplaçat fins a l'N-150, on actualment s'estan duent a terme les obres de millora de la via per incorporar un carril bici que connecti la ciutat amb Sabadell, i que tenen un cost de 2,4 milions d'euros. "Farà que aquesta via deixi de ser només per a vehicles", ha apuntat la consellera. La via passarà per equipaments com el cementiri, l'hospital, el Consell ComarcalMercavallès o el Complex Central dels Mossos d'Esquadra. Pròximament, es preveu que es licitin les obres per crear una gran rotonda que millorarà l'accés a l'hospital, per valor de 3 milions d'euros, així com un vial BRCat per a transports públic i serveis d'emergències, que a més incorporarà un tram del carril bici, amb un pressupost de 10 milions. Es preveu que totes les obres estiguin enllestides a finals de l'any 2025.