Debat sobre aplicacions tecnològiques per a persones amb discapacitat

La Masia Freixa també acollirà la inauguració d'una exposició sobre la paràlisi cerebral

Publicat el 25 de febrer de 2015 a les 17:37
Actualitzat el 25 de febrer de 2015 a les 17:40
Emmarcada en el programa d’activitats del vint-i-cinquè aniversari del Centre de Paràlisi Cerebral de Prodis (Prodiscapacitats Fundació Privada Terrassenca), la Masia Freixa de Terrassa acollirà aquest dijous a les sis de la tarda la conferència “La tecnologia de suport aplicada a la discapacitat” a càrrec del Carlos Serrano Fortes de B&J Adaptaciones. En aquest mateix acte, s’estrenarà l’exposició itinerant “La paràlisi cerebral, un món sense límits”, que busca aportar informació sobre sobre les capacitats de tots els seus afectats. Un recorregut per explicar l’evolució de la tecnologia de suport dissenyada, especialment, per a millorar la funcionalitat i la qualitat de vida de les persones amb discapacitat serà el tema central de la conferència de Carlos Serrano Fortes, de B&J Adaptaciones.

Aquesta empresa ha estat guardonada recentment amb el Premi Reina Sofía 2014 a les tecnologies d’accessibilitat, per la seva trajectòria en la lluita per l’autonomia personal. A la xerrada hi participaran persones usuàries del Centre de Paràlisi Cerebral “Ciutat de Terrassa” de Prodis, que donaran a conèixer les seves pròpies experiències amb la tecnologia de suport.

L’exposició “La paràlisi cerebral, un món sense límits” la forma cinc plafons informatius sobre temes com l’afectació, la comunicació, les teràpies, la tecnologia de suport i les capacitats. L’objectiu és divulgar de manera didàctica i entenedora la paràlisi cerebral. L’exposició, que itinerarà per diferents equipaments i centres de la ciutat, pretén donar a conèixer la paràlisi cerebral i reivindicar els d rets de les persones que hi conviuen.