El Joventut s'emporta el XIXè Torneig Ciutat de Terrassa

Els verdinegres superen l'Estudiantes (61-53) en la final d'una competició organitzada per l'Sferic. La cita, un referent estatal, aplega els millors talents en categoria cadet

Publicat el 22 de maig de 2011 a les 21:51
La dinovena edició del Torneig Ciutat de Terrassa de bàsquet cadet, una cita referent dins de la seva categoria en l’àmbit estatal, va coronar el Joventut. Set anys després de la seva darrera victòria, la Penya es va proclamar campiona al superar a la final l’Estudiantes (61-53) en una competició organitzada per l’Sferic, i que es va celebrar a la pista del club terrassenc.

La cita, que va aplegar les promeses emergents cadets de tot Espanya (nascuts entre 1995 i 1996), va reunir set equips: el Regal Barcelona, el Reial Madrid, l’Unicaja, l’Estudiantes, el Lagun Aro, la Penya, l’Assignia Manresa i l’Sferic, l’equip amfitrió.

La classificació final

L’Sferic va plantar cara amb molta dignitat però tot i així les grans diferències esportives i econòmiques es van traduir en derrotes molt àmplies. El conjunt terrassenc va acabar vuitè, el Manresa va quedar setè, el Lagun Aro, sisè, i l’Unicaja cinquè. En el partit per al setè lloc, el Manresa va vèncer l’Sferic per 70-23, mentre que en l’enfrontament per al cinquè lloc l’Unicaja es va imposar al Lagun Aro (86-70). En el partit per al tercer lloc, el Barça va guanyar el Madrid per un ajustat 65-61. En la gran final, la Penya va dominar des del començament a un Estudiantes al qual li van fallar les forces en el tram final.

El badaloní Edgar González va ser escollit jugador més valuós del torneig tot i que en el darrer partit també va brillar el jugador de l’Estudiantes Ander Martínez, autor de 16 punts, i que va agafar 12 rebots i va repartir 4 assistències. El torneig va ser un èxit de públic, que va gaudir amb els detalls tècnics dels jugadors cadets.

Els altres al·licients de la competició
Al marge de la gran final i dels partits per decidir la classificació, el torneig també va comptar amb dos al·licients molt tradicionals: el concurs d’esmaixades i el de triples. Pel que fa al primer, la victòria va correspondre al madridista Guillermo Ruiz, que es va disfressar de Villalobos, un jugador de l’equip blanc dels anys 80. Quant als triples, triomf per al base de l’Sferic Arnau Martínez.