Arxius en línia, la Xarxa d'Arxius Comarcals de Catalunya premsa i d'altres recursos virtuals acosten els 40 arxius comarcals a les cases amb més de 7 milions de documents digitalitzats i diverses accions de difusió a les xarxes socials. En aquest enllaç es pot visitar el fons de l'Arxiu Comarcal del Bages.
Sota l'etiqueta #arxiusacasa, difonen tots aquests recursos i, com ha explicat el Departament de Cultura, a partir d'aquests continguts digitals, es poden descobrir les històries que amaguen alguns documents, consultar la premsa històrica des de l'any 1808 o llegir milions de documents digitalitzats, datats des de l'any 845 fins a l'actualitat. Entre altres mesures impulsades, s'han posat a disposició dels ciutadans les visites virtuals dels arxius.
A través d'aquesta iniciativa, es pot conèixer els espais que habitualment són d'accés restringit per al públic i accedir a alguns continguts digitals. Els arxius que tenen disponible la visita virtual són l'Arxiu Comarcal de l'Alt Penedès, l'Arxiu Comarcal del Baix Empordà, l'Arxiu Comarcal de la Conca de Barberà, l'Arxiu Comarcal de la Garrotxa, l'Arxiu Comarcal del Maresme, l'Arxiu Comarcal del Pallars Jussà, l'Arxiu Comarcal de la Ribera d'Ebre i l'Arxiu Històric de Lleida.
Un altre recurs que ofereixen els arxius és el portal web de la Xarxa d'Arxius Comarcal. En aquest espai es pot saber més de l'arxiu de cada comarca, accedir als catàlegs en línia i consultar una selecció de documents escollits. A més, s'ofereixen galeries d'imatges i vídeos divulgatius, juntament amb visites virtuals a les exposicions realitzades a partir dels seus fons.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=EsHEB7Wm8hU[/youtube]
Algunes de les propostes que fan els arxivers i els arxiveres s'adrecen al públic infantil a través dels vídeos divulgatius animats. Altres materials d'interès pels infants són els documents notarials antics que contenen il·lustracions.
Per altra banda, XAC_Premsa es una eina en línia que permet la cerca de premsa història digitalitzada amb la que poder esbrinar moltes històries del passat. Aquest cercador facilita als usuaris més de 1.300.000 pàgines digitalitzades de capçaleres de premsa d'àmbit local i comarcal.
Els arxius també posen a l'abast dels professionals docents el portal de Patrimoni cultural i educació on ofereixen recursos educatius dels diferents equipaments patrimonials de Catalunya per preparar les visites als equipaments.
Els arxius comarcals difonen a les xarxes els seus 7 milions de documents digitalitzats
Societat
Es posa a disposició dels ciutadans les visites virtuals dels arxius
ARA A PORTADA
-
-
Cultura i mitjans Viladecavalls viurà cinc dies de Festa Major amb concerts, ball i música al carrer Redacció
-
Societat Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa Redacció
-
Vida offline La comarca més exitosa de la selectivitat: tres de les cinc millors notes de Catalunya Gerard Mira
-
Publicat el
12 d’abril de 2020 a
les 20:00
Actualitzat el
16 d’abril de 2020 a les
10:02
Et pot interessar
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
-
Societat
Terrassa desplega un pla especial per garantir la seguretat i la convivència nocturna aquest estiu
-
Societat
Mercadona haurà de pagar 60.000 euros a una extreballadora a qui va acomiadar per menjar-se plats preparats
-
Societat
El millor torró de crema cremada de l'Estat del 2025 es fa a Catalunya
-
Societat
Egara Juga! torna a Terrassa amb una segona edició plena de novetats
