Esgotats, però orgullosos d'haver donat la volta al món

Dos participants catalans de la Barcelona World Race expliquen la seva experiència. Aquests dies s'han sotmès a unes proves al Centre d'Alt Rendiment de Sant Cugat

Publicat el 20 d’abril de 2011 a les 18:48
Tres mesos i mig dins un vaixell. Aquest és el temps que els esportistes Anna Corbella i Àlex Pella han trigat a completar la Barcelona World Race, una de les competicions de regates més importants del món. Després de viure un cicló, dormir en un espai molt reduït i alimentar-se de menjar en pols, han arribat a Catalunya. Diuen que ha estat una experiència increïble i que el pitjor són les cames: ''vas molta estona de genolls''.

L’equip de Corbella ha arribat sisè i ha estat el primer equip femení a trepitjar terra. Corbella és, a més, la primera dona espanyola que completa la volta al món en vela. Pella, per la seva banda, ha finalitzat la competició en quarta posició.

Al Centre d’Alt Rendiment de Sant Cugat, amb la col·laboració del Consorci Sanitari de Terrassa, els esportistes se sotmeten a diferents proves d’esforç per comprovar la seva força muscular un cop acabada la cursa. L’objectiu és saber si han guanyat força, o si, per contra, han arribat més dèbils. Tots dos comenten que han perdut força a les cames i que miraran de recupar-la tornant al gimnàs. Fermín Oliete, fisioterapeuta del CAR, apunta que la força amb la qual arriben depèn de cadascú. Uns superen les proves i a d'altres els costa més.

Els resultats de les proves seran rellevants per a les properes regates donat que, en el futur, han d’ajudar a millorar la planificació de l’entrenament dels regatistes transoceànics.

Cal recordar que la Barcelona World Race és la primera i única regata a vela al voltant del món que es fa amb dos tripulants per vaixell. És, d’altra banda, una regata sense escales de 25 mil milles nàutiques que enguany celebra la segona edició. La propera edició es farà al 2014.