La Diputació de Barcelona vol potenciar la utilització de biomassa dins l'àmbit dels espais naturals protegits amb la finalitat de contribuir a la reducció de les emissions de gasos d'efecte hivernacle, a la creació directa i indirecta de llocs de treball i a la reducció de la dependència a les importacions energètiques. Per això subvenciona les instal·lacions tèrmiques d'aprofitament de biomassa en l'àmbit dels espais naturals protegits, destinant-hi una partida de 100.000 euros. El termini per a presentar-hi sol·licituds acaba el 28 de febrer.
Es volen finançar les despeses relacionades directament amb la instal·lació de calderes, estufes i llars de foc tancades inseribles que s'utilitzin per calefactar habitatges o immobles vinculats a una activitat econòmica a partir de biomassa llenyosa d'origen forestal. Les activitats o projectes subvencionats s'hauran de realitzar dins del període comprès entre l'1 de gener de 2014 i el 30 de juny de 2015. Les subvencions poden ser d'entre 700 i 8.000 euros.
Les subvencions estan adreçades a finançar instal·lacions d'aprofitament de biomassa per a la generació de calor en els àmbits territorials dels espais naturals protegits del Montseny, Montesquiu, Guilleries-Savassona, Montnegre-Corredor, Serralada de Marina, Serralada Litoral, Sant Llorenç del Munt i l'Obac, Garraf, Olèrdola, Foix i Serra de Collserola.
A aquests àmbits territorials s'afegeix l'àmbit dels Plans especials de delimitació de l'Espai d'Interès Natural de Les Guilleries i de l'Espai d'Interès Natural de Savassona dins del terme municipal de Sant Sadurní d'Osormort, atès que aquest municipi forma part del Consorci de l'Espai Natural de les Guilleries–Savassona.
La Diputació finança projectes de biomassa als espais naturals
Es volen finançar les despeses relacionades amb la instal·lació de calderes, estufes i llars de foc
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de gener de 2014 a les 18:58
Et pot interessar
-
Societat Famílies del Karmel de Terrassa faran una manifestació pel «cop d'estat ideològic» de la propietat
-
Societat Aquests són els noms més comuns al Vallès Occidental
-
Societat Comencen les obres per millorar la connexió entre la B-40 i l'A-2
-
Societat Així són faves del Vallès, el nou producte singular de les comarques de Barcelona
-
Societat Polèmica pel gir ultracatòlic d'una escola de Terrassa
-
Societat Terrassa ofereix 29 casals d'estiu per a joves i infants