El Departament Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat ha adjudicat el projecte constructiu de la Porta Sud de Terrassa, que ha d'estar enllestit a finals del 2010 amb un pressupost de 30 milions d'euros.
El projecte concretarà la remodelació de l’enllaç entre la continuació de l’autopista C-58, la C-16 i l’N-150, a Terrassa, que substituirà l’actual de Terrassa centre.
Aquest nou enllaç possibilita el planejament urbanístic de la porta sud i comportarà el cobriment de la riera del Palau.
El nou enllaç configurarà l’anomenada porta sud de la ciutat i possibilita la previsió del
planejament urbanístic que el vial d'accés al municipi sigui el resultant del cobriment de la riera del Palau.
Les actuacions previstes a la zona són: la construcció d’una nova rotonda sota la C-16, des d'on sortiran els ramals de connexió, excepte el Terrassa-Barcelona i Barcelona-Terrassa, que es resol amb un tercer nivell sense haver de passar per la rotonda; un nou traçat de la carretera N-150 per a connectar amb la nova rotonda; i l'eliminació de l’actual enllaç de l’N-150 amb el carrer Guillem de Muntanyans i incorporació de dos nous ramals d’entrada i sortida de l'N-150 costat oest des de la carretera de Rubí.
Ampliació i millora de la C-58
La Generalitat també destinarà 40 milions d'euros a l'ampliació i millora de la C-58 entre Cerdanyola i Terrassa i la reordenació d'accessos de la C-16 a Terrassa.
Es construirà una calçada lateral en sentit Terrassa de 2,3 quilòmetres de longitud, entre l’enllaç Sabadell-centre i la incorporació de la Ronda oest de Sabadell, amb dos carrils de circulació; i una altra en sentit Barcelona de 5 quilòmetres de longitud i dos carrils de circulació, entre l’enllaç Terrassa – Mercavallès - Sant Quirze del Vallès i l’enllaç de Bellaterra.
El projecte concretarà la remodelació de l’enllaç entre la continuació de l’autopista C-58, la C-16 i l’N-150, a Terrassa, que substituirà l’actual de Terrassa centre.
Aquest nou enllaç possibilita el planejament urbanístic de la porta sud i comportarà el cobriment de la riera del Palau.
El nou enllaç configurarà l’anomenada porta sud de la ciutat i possibilita la previsió del
planejament urbanístic que el vial d'accés al municipi sigui el resultant del cobriment de la riera del Palau.
Les actuacions previstes a la zona són: la construcció d’una nova rotonda sota la C-16, des d'on sortiran els ramals de connexió, excepte el Terrassa-Barcelona i Barcelona-Terrassa, que es resol amb un tercer nivell sense haver de passar per la rotonda; un nou traçat de la carretera N-150 per a connectar amb la nova rotonda; i l'eliminació de l’actual enllaç de l’N-150 amb el carrer Guillem de Muntanyans i incorporació de dos nous ramals d’entrada i sortida de l'N-150 costat oest des de la carretera de Rubí.
Ampliació i millora de la C-58
La Generalitat també destinarà 40 milions d'euros a l'ampliació i millora de la C-58 entre Cerdanyola i Terrassa i la reordenació d'accessos de la C-16 a Terrassa.
Es construirà una calçada lateral en sentit Terrassa de 2,3 quilòmetres de longitud, entre l’enllaç Sabadell-centre i la incorporació de la Ronda oest de Sabadell, amb dos carrils de circulació; i una altra en sentit Barcelona de 5 quilòmetres de longitud i dos carrils de circulació, entre l’enllaç Terrassa – Mercavallès - Sant Quirze del Vallès i l’enllaç de Bellaterra.