La Generalitat inverteix 2,4 milions d'euros en la millora de la carretera Terrassa-Martorell

Es faran actuacions en el ferm i es treballarà en les interseccions per guanyar seguretat

Publicat el 30 de setembre de 2009 a les 17:27
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat la licitació de noves actuacions de manteniment i millora de la xarxa viària, que sumen una inversió prevista de 12 milions d'euros. Aquests treballs consistiran principalment en el reforçament del ferm i dels elements de seguretat viària per tal de garantir un estat òptim de conservació de la xarxa de carreteres i afavorir les condicions per a la conducció.

Una de les zones on s'actuarà és la C-243c entre Martorell i Terrassa, amb una inversió de 2,4 milions d'euros. La carretera és una de les més transitades de la comarca. La via és un dels principals enllaços entre el Vallès Occidental i el Baix Llobregat, la Nacional 2 que va cap a comarques interiors de Catalunya i l'autopista que porta cap al sud i cap a les platges de la Costa Daurada. És una carretera amb molts revolts i on els avançaments són força difícils. La posada en marxa del IV Cinturó l'hauria d'alliberar de la major part del trànsit que ara suporta.

Les obres que ara es faran inclouen la millora del ferm de la via, així com actuacions puntuals en diverses interseccions al llarg del recorregut, per tal de millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit. Aquesta carretera, abans gestionada per la Diputació de Barcelona, va ser traspassada a la Generalitat l’any 2008.

Els treballs abastaran un tram de 12,9 quilòmetres, des de l’inici de la carretera, a la intersecció amb la carretera N-IIa, fins a l’entrada al nucli urbà de Terrassa. Les obres començaran el segon trimestre de 2010 i tindran un termini de sis mesos.

Aquesta actuació també permetrà millorar set interseccions, en tres de les quals es formaran nous carrils centrals de gir. En concret, s’incidirà en els encreuaments, com el de la intersecció inicial de la C-243c amb l’N-IIa,  es formaran noves illetes formigonades i amb vorades a la intersecció amb la BV-1201 (carretera d’Olesa) i es perllongarà el carril central d’acceleració a la intersecció inicial de Can Santeugini. Es formarà un nou carril central per fer els girs a l'esquerra i es formaran carrils laterals d’acceleració i desacceleració a la intersecció final de Can Santeugini, així com un nou carril central per fer els girs a l'esquerra i un carril lateral d’acceleració a la intersecció amb la carretera B-151 (carretera a Castellbisbal) i al creuament amb la carretera BV-1203 (carretera d’Ullastrell).

D’altra banda, el projecte comprèn la formació de cunetes formigonades, la neteja d’obres de drenatge i la millora de la senyalització, abalisament i sistemes de protecció.

En el programa de conservació de la xarxa, el DPTOP ha previst la revisió d’11 estructures en vies d’alta capacitat per tal d’afavorir la seguretat viària. Les obres es liciten ara per un import d’1,5 MEUR i s’adjudicaran durant la tardor. Es preveu que els treballs comencin el segon trimestre de 2010 i tinguin una durada de sis mesos.  Les tasques que es duran a terme consisteixen en la reparació i millora de diferents obres de fàbrica, com ponts, viaductes, passos inferiors o passarel·les de vianants. Aquests treballs poden incloure la reparació de bigues que estiguin malmeses o colpejades, la renovació de barreres de seguretat i baranes, el repàs de piles i estreps i la reparació puntual de junts de dilatació. El projecte preveu actuar a les carreteres següents: C-16 (Cercs), C-17 (Parets del Vallès i el Figaró), C-31 (Castelldefels, Gavà i Sant Adrià de Besòs), C-37 (Manresa), C-55 i C-16c (Manresa), C-58 (Vacarisses), C-59 (Moià), N-150 (Cerdanyola del Vallès i N-152z (Granollers).