L'abocador de Can Poal creix

L'Ajuntament farà una reforma integral de l'accés a la font de l'autopista C-58

Publicat el 06 de juny de 2013 a les 20:15
Can Poal continua ple de residus Foto: Toni Fages

L'abocador il·legal de Can Poal s'ha fet encara més gran. A les restes d'obres domèstiques, embuts, neveres, plàstics, restes de vehicles, cartrons, ampolles de tots tipus, garrafes i fustes que hi havia fa sis mesos s'hi han afegit en les últimes setmanes vidres trencats, bosses plenes de material, joguines velles, carretons i tot de peces trencades procedents de lavabos.

A més, per a poder-hi accedir,  han fet la bretolada d'aixecar les pilones sobre les que es fixen les cadenes que tanquen el camí. L'abocador clandestí se situa just a sota del pont de l'autopista, a prop de la font de Can Poal i a tocar dels primers habitatges de La Cogullada.
Eva Herrero, regidora de Medi Ambient, lamenta les actituds incíviques i creu que potser s'haurà de fer una nova campanya informativa, l'enèssima, per explicar que les runes es poden deixar de manera gratuïta a les deixalleries locals si s'és un particular. També pensa que els abocaments il·legals a Can Poal pertanyen al mateix grup de persones, que ha trobat un lloc arrecerat i de fàcil accés.

Una de les prioritats
L'Ajuntament de Terrassa posarà fi a l'abocador en els propers mesos. És una de les prioritats de Medi Ambient, però no ho farà fins que hi hagi un projecte integral per a la zona.

La ubicació de l'abocador, en un gran forat sota l'autopista, fa que les despeses per eliminar-lo siguin elevades, al caldre maquinària pesada específica. Per aquesta raó, en la reforma es faran murs de terra que impediran que es torni a omplir de deixalles. A la llarga podria fins i tot representar un problema de salubritat per la gran quantitat de materials acumulats i també impedir el pas de les aigües de pluja, atès que les deixalles cauen i van tapant un petit col·lector que passa per sota de la carretera.  

La millora passa per reorganitzar tot l'espai, tancar-lo als cotxes i fer un aparcament per a qui vulgui anar a buscar aigua a la font de Can Poal, sempre una de les més netes de la ciutat.