
Dimarts a la tarda va tenir lloc a l’Ajuntament de Terrassa una reunió de treball amb els principals agents relacionats amb la bicicleta de la ciutat per treballar les possibles propostes relacionades amb aquest mitjà de transport que haurà de considerar el nou Pla de Mobilitat que s’està redactant per al període 2015-2020, que substituirà el de l’any 2003.
La intenció de l’Ajuntament és la d’aconseguir un increment significatiu en l’ús de la bicicleta a la ciutat l’any 2020. Durant la reunió, s’ha parlat de la necessitat estratègica de portar la Zona 30 a tots els barris de la ciutat. La limitació de velocitat a 30 km/h i la presència de pictogrames a les calçades fa més segur aquest espai per a les bicis. L’aparcament segur a estacions ferroviàries, escoles, universitat, hospitals i aparcaments públics també es considera fonamental per incrementar l’ús de la bici.
Per últim, es va abordar la conveniència d’endegar campanyes informatives orientades als conductors sobre la necessitat de ser tolerant en relació amb les bicicletes que circulen per la via pública, i als ciclistes per informar-los sobre la normativa vigent en relació als llocs per on poden circular aquests vehicles.