Una situació inusual que ha fet aixecar les alarmes tant a l'Ajuntament com a l'entitat cultural La Xemeneia. Aquesta mateixa tarda, l'alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, ha demanat que qui s'hagi endut les figures les torni el més aviat possible. Ha dit que "cal separar bromes simpàtiques i bretolades" i ha recordat que cal tenir cura del patrimoni.
👼 #Terrassa és una ciutat plena de tradicions, algunes de ben transgressores, però cal separar bromes simpàtiques i bretolades. El pessebre és per gaudir-ne tothom, i demano que qui se n'hagi endut les figures les torni el més aviat possible. Cal tenir cura del patrimoni! pic.twitter.com/6NRqTlmpoz
— Jordi Ballart Pastor (@jordi_ballart) December 1, 2021
En la mateixa línia s'ha expressat l'entitat La Xemeneia en un comunicat on s'han desvinculat del robatori d'enguany. En el text admeten que fer desaparèixer el nen Jesús del pessebre oficial de la ciutat "s'ha convertit en tradició nostrada de Terrassa" però manifesten que la tradició "simpàtica" era "una nit desapareixia la figura i l'endemà era retornada al seu lloc".
Des de La Xemeneia consideren "un fet greu" la situació actual i alerten que "lamentablement, els últims temps les bretolades estan enfosquint aquesta tradició" que s'ha fet sempre "amb respecte a les persones que treballen cada any per crear el pessebre municipal". Per això també han demanat que "les persones autores d'aquesta bretolada retornin la imatgeria sostreta del pessebre amb urgència".