
Un dels dotze projectes essencials del Govern per a aquest 2014 és "L'ampliació de les línies dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) de Terrassa i Sabadell, que continua avançant per a la seva posada en servei el 2015 i el 2017, respectivament", segons ha anunciat Artur Mas en la roda de premsa de prospectiva per a l'any que acaba de començar. El president de la Generalitat ha insistit que es tracta d'un "objectiu prioritari" per contribuir a la represa econòmica del conjunt del país.
Un pressupost de 122 milions
El passat mes de novembre el conseller de Territori i Paisatge Santi Vila va comparèixer a la comissió de Territori i Sostenibilitat per explicar els pressupostos de 2014 i una de les partides que va defensar va ser el perllongament dels Ferrocarrils. Vila va afirmar que arribaria a Terrassa el 2014 i per fer-ho es contemplava una inversió real de més de 122 milions d'euros destinats també a finalitzar el perllongament fins a Sabadell. La inversió contemplada per aquest any anirà destinada a les obres, instal·lacions, senyalització, enclavaments i serveis diversos.
De fet, el convergent Josep Rull també va voler subratllar que la data per a l'arribada dels FGC a Can Roca es mantenia inalterable i és la fixada en les previsions: el 2014. Per què tot estigués a punt, les obres no es van aturar ni durant l'estiu per tal que s'arribi a la data fixada amb tot enllestit. Enrere queden dos anys d'espera i la promesa de l'aleshores conseller Lluís Recorder que un cop s'aconseguissin els 105 milions d'euros pendents d'executar, les obres havien de tocar la seva fi. Sembla que això serà així en els propers mesos. Es preveu que amb el perllongament es passi d'uns 12.000 viatges/diaris que agafen o deixen el tren a Terrassa a uns 32.000 viatges/diaris.