Mossos de Terrassa en una persecució de pel·lícula

Un detingut a Barcelona per atracar un quiosc i envestir un cotxe policial

Publicat el 23 d’agost de 2012 a les 16:47
Foto: Arxiu ND

Agents dels Mossos d’Esquadra han detingut aquest matí un atracador que acabava d’assaltar un quiosc de la Zona Franca de Barcelona i que durant la fugida hauria envestit un vehicle policial per evitar la detenció. En aquesta maniobra, han hagut de realitzar diversos trets contra el motor del vehicle per evitar ser atropellats. Tot i així, el conductor no s’ha aturat i  ha continuat fugint fins que poc després ha patit un accident, moment en que ha quedat detingut.  
 
Els fets han passat cap a les 08.45 hores, quan un ciutadà ha aturat una patrulla de Seguretat Ciutadana de la comissaria de Sants-Montjuïc manifestant que un home havia intentat atracar un quiosc situat al passeig de Zona Franca utilitzant un ganivet de gran dimensions i fugint amb un vehicle a gran velocitat en direcció a la Ronda del Litoral.
 
Poc temps després, una altra patrulla ha localitzat aquest vehicle en un carrer proper a la zona i ha intentat parar-lo, moment en que el conductor ha fugit  circulant en direcció contrària i de manera temerària per diversos carrers. Els Mossos han iniciat el seguiment del vehicle per tal d’aturar-lo i al mateix temps han alertat a altres unitats per rebre suport policial.
 
Minuts més tard, quan el vehicle circulava per la zona del cementiri de Montjuïc li han tornat a donar l’ordre d’aturar-se, per segon cop, moment en què el vehicle ha intentat atropellar els dos agents, els quals veient perillar la seva vida han hagut d’utilitzar la seva arma reglamentaria disparant contra el motor del vehicle per repel·lir l’atropellament i s’han llençat  al terra per evitar ser envestits. Els agents han patit diverses contusions i rascades.
 
Tot i així, el conductor ha continuat la marxa i ha fugit per la Ronda Litoral en sentit Nus de la Trinitat, seguit per diverses dotacions de Mossos de Sants-Montjuïc, Ciutat Vella, Terrassa i de la Guàrdia Urbana. Finalment el conductor, després de donar alguns cops a dos dels vehicles policials ha perdut  el control i ha patit un accident, moment en què ha estat reduït i detingut.
 
L’home, que portava una samarreta del Barça amb el seu nom posat tal i com  diversos testimonis havien indicat a la policia, duia a l’interior del vehicle un ganivet de grans dimensions que hauria utilitzat per cometre el robatori.
 
Un cop detingut, els agents també han pogut esbrinar que avui mateix hauria comès, a les 6 del matí, un altre atracament en un quiosc de Sant Andreu. En aquest cas, també hauria intimidat al treballador amb el ganivet que s’ha localitzat al vehicle.
 
El detingut és Sebastian LL. M, de nacionalitat espanyola, 26 anys i veí de Barcelona. Els Mossos l’imputen els delictes d’atemptat a agents de l’autoritat, conducció temerària i robatori amb violència i intimidació.  Passarà a disposició judicial durant els propers dies.