El Parlament Europeu ha aprovat per 560 vots a favor i 35 en contra la prohibició dels plàstics d'un sol ús a partir del 2021. La nova normativa europea afectarà d'articles com coberts i plats de plàstic, bastonets de cotó, canyetes i envasos de menjar i beguda de poliestirè. Ara queda pendent que el Consell de la UE, on seuen els estats, hi doni el vistiplau, si bé ja va acordar de manera informal amb l'Eurocambra aquesta legislació.
Aquesta nova directiva europea estableix que quan hi hagi "alternatives fàcilment disponibles i assequibles" els plàstics d'un sol ús estaran prohibits al mercat. Els estats membres no han marcat un objectiu vinculant per limitar l'ús d'altres productes com els envasos de menjar o els gots de plàstic, però s'han compromès a adoptar "les mesures necessàries" per aconseguir "una reducció quantitativa mesurable" del seu consum.
D'altra banda, a llei fixa com a objectiu per al 2029 que es recullin el 90% de les ampolles de plàstic i que el 2025, aquestes estiguin fabricades amb almenys un 25% de material reciclat i d'un 30% el 2030.
Punt final als plàstics d'un sol ús a partir del 2021
Societat
Els coberts i plats de plàstic, bastonets de cotó, canyetes o envasos de menjar i beguda de poliestirè seran alguns dels productes afectats
ARA A PORTADA
-
Successos Dos guàrdies civils ferits en un tiroteig a Terrassa mentre perseguien uns lladres de camions Neus Climent / Agències
-
Societat Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català» Pau Espí Solé
-
Societat Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català Redacció
-
Societat Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials Redacció
Publicat el
31 de març de 2019 a
les 19:00
Et pot interessar
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
-
Societat
Viladecavalls entra en nivell 3 del Pla Alfa i suspèn totes les activitats amb risc d’incendi forestal
-
Societat
Més de 340 activitats i un centenar de concerts marquen la Festa Major de Terrassa
-
Societat
Neix el Carnet Estiu Adolescent, l'eina per dinamitzar l'oci juvenil de Terrassa
-
Societat
Terrassa estrena un mapa digital per connectar el jovent amb els recursos de la ciutat
