Qui és el següent?

L'Ajuntament de Terrassa subscriu protocols de relació amb els venedors per agilitzar els tràmits i gestions dels mercats municipals

Publicat el 23 de juliol de 2012 a les 17:39
Parada al Mercat de la Independència de Terrassa Foto: Adrià Costa

L'Ajuntament de Terrassa ha subscrit protocols de relació amb les dues associacions de concessionaris dels mercats municipals per simplificar les gestions i tràmits. La tinent d'alcalde de Promoció Econòmica i Innovació, Carme Labòria, i les presidentes de les entitats, Yolanda Alfaro (Mercat de la Independència) i Marina Boira (Mercat de Sant Pere) han signat els documents.

Carme Labòria ha dit que amb aquests protocols "s'evitarà un gran nombre de tràmits amb un estalvi de temps i d'esforços per les entitats i per l'Ajuntament, afavorint una millora en el funcionament i la dinamització econòmica dels mercats.  A més, aconseguirem que la relació entre venedors i ajuntament sigui més fluïda". 

Els protocols estableixen que les associacions de concessionaris poden dur a terme tot un seguit d'accions sense haver de sol·licitar autorització ni realitzar cap tràmit amb el consistori. Això inclou:

-Les accions de dinamització comercial que no precisin de la intervenció de cap servei municipal, i que no interfereixin en l'activitat habitual del Mercat, ni impedeixin, dificultin i/o alterin  el normal desenvolupament de les actuacions de venedors i ciutadans.

-Les accions de promoció comercial que pugui concertar l'Associació amb diferents empreses i/o entitats, sempre que promocionin productes que habitualment es trobin a la venda als mercats municipals, no comportin una venda i no interfereixin en l'activitat habitual del Mercat, ni impedeixin, dificultin i/o alterin  el normal desenvolupament de les actuacions de venedors i ciutadans, i que no precisin de la intervenció de cap servei municipal.

Tanmateix, l'Associació procurarà establir un calendari previ anual d'activitats de dinamització i/o promoció i informarà a l'Ajuntament periòdicament del seu desenvolupament. Per la seva banda, l¡Ajuntament tractarà amb les associacions les accions de dinamització o de promoció que vulgui promoure.

Pel que fa al manteniment, conservació, reparació, neteja i custòdia de les instal·lacions, les associacions podran dirigir-se directament als proveïdors contractats per l'Ajuntament que realitzin aquestes tasques per realitzar peticions o reclamacions, dins de l'àmbit de les obligacions contractuals establertes. El consistori només intervindrà en cas que la sol·licitud impliqui una despesa no pressupostada.

A més, els protocols estableixen que totes les comunicacions entre les entitats i l'Ajuntament es faran per mitjans electrònics, i que ambdues associacions promouran la utilització de les noves tecnologies de la informació i la comunicació entre els seus associats. A més, les entitats i el consistori impulsaran conjuntament una campanya per tal que tots els paradistes utilitzin aquests mitjans en la seva relació amb la Corporació.