Terrassa demana la gratuïtat del peatge de Les Fonts

CiU diu que bonificar-lo i aconseguir que no es pagui a la barrera costa 15.000.000 d'euros anuals i que ara no hi ha pressupost

Publicat el 30 de gener de 2014 a les 20:50
El Grup municipal del PSC ha presentat una proposta de resolució demanant un canvi en la política de peatges i que es restableixi la gratuïtat de la barrera de peatge de la C-16 a les Fonts per a tot el Sistema Urbà de Terrassa, donant suport al darrer acord del Parlament. S'ha aprovat amb el vot favorable de tots els partits i l'abstenció de CiU.

Els socialistes volen eliminar les barreres per als trajectes de curt recorregut amb entrada o sortida a la ciutat egarenca. El PSC considera  que és una llarga reivindicació, i afirma que l’actual situació suposa un greuge per als ciutadans de Terrassa.

La comarca té una alta activitat productiva i aquesta mesura, a parer del PSC, afavoria el teixit econòmic del territori, a més de facilitar la mobilitat a milers de ciutadans que cada dia s’han de desplaçar forçosament per motius laborals o personals. Juan Antonio Gallardo ha remarcat que el fi de la gratuïtat el 2011 ha provocat el desviament del trànsit cap a la carretera de Gràcia a Manresa, la 1513, i repetits col·lapses al barri de Les Fonts.

El portaveu del PP, Gabriel Turmo, ha mostrat la seva disposició a votar a favor. El cap dels populars ha recordat que és una reivindicació històrica. Turmo ha aprofitat per criticar la política de CiU i li ha demanat al seu portaveu, Josep Rull, que "fes terrassenquisme".

Rull ha defensat la gratuïtat del peatge però ha recordat que manquen recursos per fer-ho i ha anunciat l'abstenció en la votació. "La Generalitat no pot fer cap actuació". Bonificar i fer gratuït el peatge de Les Fonts costa 15.000.000 d'euros anuals. "Ens agradaria". És un peatge on es paga igual sense tenir en compte la distància, ha reblat. "És una injustícia". Amb el que proposa CiU "un conductor podria pagar entre 0,20 i 0,30 cèntims per trajecte si entrés a l'avinguda del Vallès".

Gallardo no ha acceptat els arguments de Rull i li ha etzibat que "vostès no volen la gratuïtat".