
El Servei català de trànsit i els Mossos d'Esquadra posen en marxa a la C-58 a Vacarisses mesures urgents per reduir la sinistralitat, després d'haver-les aplicat com a prova pilot satisfactòriament. El dispositiu, de caràcter provisional, consisteix en l'anul·lació dels carrils d'avançament d'ambdós sentits a través d'elements d'abalisament (cap a Terrassa entre els punts quilomètrics 33 i 29 i en sentit Manresa entre el 26 i el 28) per tal d'evitar maniobres perilloses, excessos de velocitat i els trenats ubicats al final dels carrils ràpids. D'aquesta manera es pretén reduir les possibilitats de pèrdua de control del vehicle, una de les causes principals dels 29 accidents registrats aquest 2013, entre els quals hi ha hagut 11 sortides de via i 4 xocs frontals.
Aquestes mesures per reduir l'accidentalitat d'aquest tram de la C-58 s'adoptaran quan hi hagi previsió de meteorologia adversa, com pluja o boira, quan s'ha detectat que hi ha un augment del risc viari i de la sinistralitat.
De fet, el mal temps i l'asfalt mullat estaven presents en un 36% dels accidents registrats en aquest tram al llarg del 2012. En aquest sentit, el comissari en cap de la Comissaria General de Mobilitat de Mossos d’Esquadra, Miquel Esquius, ha remarcat que "serà la primera vegada que es desplega un dispositiu especial de trànsit a Catalunya en funció de la previsió meteorològica".

Col·locació de mitgeres
La Generalitat de Catalunya adoptarà a mitjà termini noves mesures de seguretat per reduir la mortalitat i la sinistrabilitat a l'autovia de la Bauma entre Terrassa i Vacarisses. Xavier Flores, director general de Carreteres del Departament de Territori i Sostenibilitat, explica que s'està en la fase d'anàlisi de les actuacions que s'hi hauran d'emprendre.
Les accions podran passar per la millora del ferm, el zebrejat, la senyalització vertical i horitzontal, els ràdars fixos i mòbils, la reducció de la velocitat i la col·locació de mitgeres.
Fa uns anys s'havia parlat del desdoblament de la C-58 en aquests municipis, però no va passar d'una idea i ara està totalment descartada, sobretot per l'orografia i l'alt cost de les obres. Xavier Flores indica que la possibilitat de col·locar un separador al bell mig de la calçada és un dels aspectes que s'estudien, i rebla que es poden mirar solucions adoptades a altres països, però tenint present les especials característiques de la via i el tipus de vehicle habitual.
Trànsit estudia
emprendre altres
mesures com la
millora del ferm o
el zebrejat
En les darreres setmanes, la C-58 entre Terrassa i Vacarisses s'ha omplert de cons i de diversos controls de velocitat. El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ja es va comprometre a fer actuacions per millorar la seguretat d'aquesta via en una sessió de control del Ple del Parlament.
El punt negre se situa a la sortida de Coll Cardús, una zona obaga, molts cops humida, i amb un pendent significatiu on s’excedeixen amb freqüència els límits de velocitat. En els trams de tres carrils més propers a Terrassa hi ha conductors de cotxes i moto que sobrepassen amb escreix els 120 i els 130 quilòmetres per hora, i és habitual veure-hi avançaments perillosos. A les característiques de la carretera, mal dissenyada des d'un principi, s'hi afegeix la conducció temerària per convertir la zona en un degotall d'accidents de trànsit.