Des d'aquest mes de juny, Vacarisses és una Vila Groga, en defensa del model públic dEducació i en suport de les reivindicacions dels moviments socials contra la LOMCE i per una educació pública de qualitat. La moció, presentada pel grup municipal d'ERC, va comptar amb el suport de tots els regidors. Només el regidor del PP, Mariano Méndez, va votar-hi en contra i es va mostrar "sorprès" per la moció ja que va exposar que "els republicans són còmplices de les retallades en educació a Catalunya".
L'equip de govern va defensar el text, tot manifestant el "malestar" de la comunitat educativa, però va demanar que ERC, "ara que té força a la Generalitat, pressioni" el Departament d'Ensenyament perquè les "retallades no siguin tan pronunciades".
En la darrera sessió plenària es va aprovar també les bases reguladores de l'atorgament de subvencions de l'Ajuntament de Vacarisses per a l'adquisició de llibres de text i material didàctic complementari i informàtic per al curs escolar 2014-15. Des de fa uns 2 anys, el sistema d'atorgament d'aquestes subvencions es calcula en funció de la renda per càpita de les famílies, "per ajudar més qui més ho necessita", va explicar el regidor dEnsenyament, Josep Maria Gibert.
El PP es va posicionar a favor de la proposta, mentre que la resta de formacions de l'oposició van abstenir-se. La regidora socialista Mariana Ríos va argumentar que el seu grup està a favor d'un sistema "més just que promogui l'educació igualitària". El regidor d'ERC, Antoni Masana, tot i valorar positivament que se subvencioni l'adquisició d'ordinadors, va considerar que "l'ajuda és baixa (un 25% del cost total)". També la veu "insuficient" el regidor de CiU, Ricard Reollo, que, tanmateix, va donar suport al model d'atorgament de les subvencions.
Vacarisses ja és una vila groga
Societat
Aprovades les bases reguladores de les subvencions de l'Ajuntament de Vacarisses per a l'adquisició de llibres de text i material
ARA A PORTADA
-
Política Bany de masses en la rebuda de l'amnistiat Lluís Puig: «L’estat espanyol ha perdut nou anys» Anna Mira Perich
-
-
Economia Matadepera repeteix com el municipi més ric de Catalunya en un podi amb noms nous Gerard Mira / Agències
-
Política Cercador: consulta a quina mesa electoral has de votar a les eleccions del 29-N Neus Climent
-
Contingut patrocinat La construcció, principal motor econòmic del Vallès Occidental el 2025, segons BBVA Redacció
Publicat el
05 de juny de 2014 a
les 18:04
Et pot interessar
-
Societat
Terrassa repara d’urgència un mur de contenció de la riera de les Arenes malmès pels aiguats
-
Societat
Una banda terrassenca denuncia un atac catalanòfob en un concert a Osca: «Ens van insultar per cantar en català»
-
Societat
Vacarisses impulsa un Pacte per la Llengua amb 70 accions per reforçar l’ús social del català
-
Societat
Els Mossos investiguen la mort violenta d'un home a Terrassa
-
Societat
Terrassa redueix un 76% el temps d'espera per a una primera visita als serveis socials
-
Societat
Som Vallès Trail començarà i acabarà a Matadepera
