El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, juntament amb el delegat del Govern a Lleida, Ramon Farré, ha presentat aquest divendres a alcaldes de la Segarra, l'Urgell i la Noguera, l'estudi, que està en fase avançada de redacció, de la ruta cicloturística de la vall del Sió.
Aquesta actuació consisteix en la configuració d'un nou itinerari per a bicicletes i vianants que posi en valor el territori de la vall d'aquest riu, d'uns 70 quilòmetres de longitud, que abasta una quinzena de municipis d'aquestes comarques. D'altra banda, Territori i Sostenibilitat també està treballant a les comarques lleidatanes en la ruta dels Llacs, de Lleida a la Pobla de Segur.
La nova ruta de la vall del Sió contribuirà, a la vegada, a conformar una xarxa de rutes cicloturístiques a Catalunya, mitjançant la seva connexió amb la ruta Intercatalunya, de Lleida a Girona, actualment en desenvolupament, i ja en servei en el tram Lleida- Cervera.
Aquest recorregut travessarà zones boscoses o agrícoles de gran valor paisatgístic, i també oferirà una visió privilegiada de l'entorn més llunyà, amb vistes de les muntanyes pirinenques i de tota la zona agrícola de les tres comarques.
A més, pretén facilitar un nou model en bicicleta, en combinació amb el mode ferroviari, segona ha remarcat Gavin. D'aquesta manera, es plantegen els extrems de la ruta a les estacions ferroviàries de Sant Guim de Freixenet i Balaguer. Així mateix, aquest projecte vol buscar sinergies amb altres itineraris com la ruta de les Valls, la ruta de les Peixeres, i la ruta dels Castells.
La ruta cicloturística de la vall del Sió discorrerà per la Segarra, l'Urgell i la Noguera
Territori presenta a alcaldes de la zona l'estudi del nou itinerari, que abasta uns 70 quilòmetres de longitud
ARA A PORTADA
-
Rebel·lia a les Garrigues: els ajuntaments bloquegen el conveni de carreteres de la Diputació i la Generalitat Redacció
-
-
-
L’Àngel Guimerà de Balaguer protesta per l’agressió d’un pare a un docent i la manca de suport socioeducatiu Àlvar Llobet i Sotelo
-
Arnau Salat, nou alcalde de la Floresta després d’una moció de censura polèmica Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 13 de novembre de 2020 a les 16:02
Et pot interessar
-
Esports El Lleida CF obre el carnet en línia per accelerar l'arribada de socis
-
Esports Marc Márquez ja tanca el cercle: el que ha de fer per guanyar el Mundial
-
Esports El Camp d’Esports es rebel·la: mocadorada contra Larrosa i derrota
-
Esports Marc Márquez, a tocar del títol: què necessita per ser campió?
-
Esports El Lleida CF denuncia que la Paeria vol expulsar-lo del Camp d’Esports
-
Esports Plata històrica del Twirling Lleida a la Copa de les Nacions de Torí