Per a la CUP, la pilota ara està a la teulada de Junts pel Sí. "Ara tenen la possibilitat de generar una nova proposta", ha defensat la diputada "cupaire" Anna Gabriel, tot constatant que l'acord que van presentar els independentistes de la coalició formada per CDC i ERC "no té la suficient majoria". Gabriel també ha emplaçat el seu propi partit a habilitar els espais per "seguir debatent" abans del dissabte 2 de gener, dia en que el consell polític del partit anticapitalista es reunirà per prendre una decisió final.
Per la seva banda, el diputat Antonio Baños, ha començat declarant que "les aritmètiques en aquest procés són absolutament diabòliques", després del resultat de les eleccions del 27-S i, ara amb més raó, després de l'increïble empat exacte en l'assemblea de la CUP a Sabadell. Baños ha posat en valor la manera de fer de l'esquerra independentista en contraposició als que "decideixen tancats en un despatx".
Finalment, en una roda de premsa que no ha admès preguntes dels periodistes, Baños ha sentenciat que el resultat d'aquesta jornada que es preveia decisiva "no significa escisió, sinó debat". Toca seguir esperant.
Anna Gabriel: «Junts pel Sí té l'oportunitat de generar una nova proposta»
La diputada de la CUP constata que la proposta d'acord de la coalició formada per CDC i ERC no ha gaudit de "suficient majoria"
ARA A PORTADA
-
-
El Pla d’Urgell pica a la porta de la Generalitat: «Prometen món rural, però no contesten el telèfon» Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Enxampat amb 50 grams de cocaïna d’alta puresa: la Fiscalia li demana 4 anys i mig de presó Redacció
-
L’eix gironí, el Pla de Lleida i les comarques de muntanya lideren el creixement català amb un 4,5% Pep Martí i Vallverdú
Publicat el 27 de desembre de 2015 a les 21:01
Et pot interessar
-
Política Aliança Catalana seria primera força a Lleida, segons un sondeig
-
Política Arnau Salat, nou alcalde de la Floresta després d’una moció de censura polèmica
-
Política L’Ajuntament de Mollerussa encalla amb un crèdit de dos milions i fa un toc d’atenció al servei de neteja
-
Política ERC pressiona el govern perquè les ajudes pels incendis no s’apaguin abans d’arribar
-
Política Mollerussa modifica la guia interventora per reduir la burocràcia i agilitzar els pagaments
-
Política Mínguez defensa el PSOE mentre creixen les incògnites sobre la jornada laboral i l’IRPF: «Sempre complim»