Per a la CUP, la pilota ara està a la teulada de Junts pel Sí. "Ara tenen la possibilitat de generar una nova proposta", ha defensat la diputada "cupaire" Anna Gabriel, tot constatant que l'acord que van presentar els independentistes de la coalició formada per CDC i ERC "no té la suficient majoria". Gabriel també ha emplaçat el seu propi partit a habilitar els espais per "seguir debatent" abans del dissabte 2 de gener, dia en que el consell polític del partit anticapitalista es reunirà per prendre una decisió final.
Per la seva banda, el diputat Antonio Baños, ha començat declarant que "les aritmètiques en aquest procés són absolutament diabòliques", després del resultat de les eleccions del 27-S i, ara amb més raó, després de l'increïble empat exacte en l'assemblea de la CUP a Sabadell. Baños ha posat en valor la manera de fer de l'esquerra independentista en contraposició als que "decideixen tancats en un despatx".
Finalment, en una roda de premsa que no ha admès preguntes dels periodistes, Baños ha sentenciat que el resultat d'aquesta jornada que es preveia decisiva "no significa escisió, sinó debat". Toca seguir esperant.
Anna Gabriel: «Junts pel Sí té l'oportunitat de generar una nova proposta»
Política
La diputada de la CUP constata que la proposta d'acord de la coalició formada per CDC i ERC no ha gaudit de "suficient majoria"
ARA A PORTADA
-
Societat La Diada a Lleida reivindica la democràcia i alerta de l’auge de l’extrema dreta Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Societat Els allotjaments lleidatans preveuen una ocupació superior al 80% pel pont de la Diada Redacció
-
Societat Balaguer es transformarà en una vila medieval del 25 al 27 de setembre amb una nova edició de l’Harpia Redacció
-
Publicat el
27 de desembre de 2015 a
les 21:01
Et pot interessar
-
Política
Onze de Setembre: recordar, persistir, guanyar
-
Política
Meritxell Feliu serà la candidata d’Aliança Catalana a l'alcaldia de Lleida
-
Política
40 aniversari de l'agermanament de l'estat de Califòrnia amb Catalunya i els amics de Gaspar de Portolà (IV)
-
Política
La recepta lleidatana per salvar els boscos: «Abandonar els pobles ens aboca a la vulnerabilitat»
-
Política
El ministre Jordi Hereu visita Balaguer per conèixer de prop la realitat institucional i econòmica
-
Política
Junts i Ara Pacte Local concorreran en coalició a les municipals de Mollerussa
