El ple de Bell-lloc d'Urgell (Pla d'Urgell) celebrat el passat dimecres va aprovar la retirada dels títols honorífics a personatges vinculats al feixisme. L'equip de govern format pel grup Bell-lloc es Mou va avalar juntament amb CDC l'inici dels tràmits per revocar el honors a Eduardo Aunós Pérez i Emilio Barrera Luyando, dos personatges que van estar directament relacionats amb les dictadures de Primo de Rivera i de Francisco Franco. El PP es va abstenir després d'anunciar que el seu vot seria favorable.
L'aprovació d'aquesta proposta es va fer en el marc de la votació de la moció presentada per l'executiu local, que també instava a retirar una placa franquista de l'Instituto Nacional de la Vivienda, ubicada al carrer Sant Jordi de la localitat. Aquest punt també va ser aprovat per les tres formacions.
On no va haver-hi consens va ser en el punt que feia referència a la tramitació de la retirada del nom del carrer "Alfons XIII". Convergents i populars van obligar al govern municipal a retirar aquest articulat de la moció amb l'argument que han de ser els veïns els que decideixin sobre el nou nom.
Des del govern local es lamenta que les dues formacions hagin decidit no donar suport a aquest punt ja que consideren que el monarca espanyol va ser un col·laborador del règim franquista i, per tant, "el nom d'aquest carrer no hi té cabuda al municipi".
Bell-lloc acorda revocar els títols honorífics a franquistes
Política
L'executiu local va acordar la retirada d'una placa del règim de Franco encara col·locada en un carrer del municipi | Convergents i populars es van negar, però, a aprovar el canvi del nom del carrer "Alfons XIII"
- Imatge del ple municipal de Bell-lloc -
- Bell-lloc es Mou
ARA A PORTADA
-
Política La Paeria celebra un ple sense debat polític i avala la gestió de les residències de Balàfia Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política Qui és Sergi Vélez, la parella de Montse Mínguez a l'ull de l'huracà pels seus negocis immobiliaris Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Política José Crespín, de l'ombra d'Àngel Ros a ser la cara de l'Estat a Catalunya Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el
18 de setembre de 2016 a
les 16:34
Actualitzat el
18 de setembre de 2016 a les
22:13
Et pot interessar
-
Política
Els treballadors de la Paeria de Balaguer diuen prou i denunciaran el bloqueig del conveni laboral
-
Política
És possible un govern del PP i Aliança Catalana a Lleida després de les municipals?
-
Política Larrosa alerta d'un pacte entre el PP i Aliança Catalana per governar Lleida
-
Política
Cristina Casol encapçalarà la candidatura d’Alhora a Lleida per a les eleccions del 29-N
-
Política
Jordina Freixanet es presenta com a candidata d’ERC a Lleida amb cinc compromisos de futur
-
Política
ERC Balaguer proposa commutar multes per treballs en benefici de la comunitat
