El PSC ha obert aquest divendres el ball de negociacions per formar govern a la ciutat de Balaguer. La guanyadora de les eleccions municipals, Lorena González, comença a explorar les possibilitats d’una entesa que li doni un executiu amb la majoria de nou regidors i, d’entrada, ha arrencat amb la formació amb qui creu que pot tenir millors vies de pacte: Treballem per Balaguer.
La candidatura de Guifré Ricart va obtenir tres regidors als comicis del 28-M i estudia ara quin pot ser el seu paper en el proper govern de la capital de la Noguera. Els dos candidats han mostrat bona sintonia i cordialitat personal en la primera reunió, tot i que encara no s’ha entrat en matèria de repartiment de carteres ni d’assumpció de competències executives. González i Ricart són de la mateixa generació (35 i 37 anys respectivament) i mantenen una bona relació des de fa anys, segons admeten ells mateixos.
Els líders polítics balaguerins s’han emplaçat a continuar parlant en els propers dies. Treballem per Balaguer també espera poder reunir-se la setmana vinent amb els negociadors de Junts, segona força electoral que contempla un pacte a tres bandes que faci possible que Gemma Trilla sigui alcaldessa. L’opció de l’alcaldia compartida entre Trilla i Ricart és una qüestió que està també damunt de la taula atès que les dues formacions tenen tres edils i només estan separades per una cinquantena de vots.
[noticia]50462[/noticia]
Cordialitat i sintonia en la primera negociació per formar el nou govern de Balaguer
PSC i Treballem per Balaguer inicien formalment els contactes però no parlen encara de regidories
ARA A PORTADA
- Àlvar Llobet i Sotelo
- Responsable de NacióLleida
Publicat el
03 de juny de 2023 a
les 10:31
Actualitzat el
03 de juny de 2023 a les
10:50
Et pot interessar
-
Política
El PSC «fitxa» Rosa Pujol, alcaldessa d'Aitona
-
Política
ERC vol més policies a Balaguer i recrimina el «silenci» del govern després dels episodis de baralles
-
Política
La Diputació apropa la intel·ligència artificial als municipis de Lleida
-
Política
Aliança Catalana denuncia «l'abandonament sistemàtic» de la variant de la C-14 a Tàrrega
-
Política
La Generalitat reclama a Aragó 790.000 euros per les obres de Sixena que van sortir de Lleida
-
Política Violant Cervera es perfila com a candidata de Junts a Lleida
