Els Mossos d'Esquadra han detingut aquest dimecres dos homes, de 23 i 29 anys i veïns de Cervera i Lleida, respectivament, com a presumptes autors dels delictes de coaccions, danys i desordres públics i de les faltes d'amenaces i injúries. Se'ls acusa d'atacar un autocar contractat per Societat Civil Catalana i Ciutadans. El bus traslladava simpatitzants d'aquestes formacions des de Lleida fins a Barcelona per participar en actes convocats a la capital catalana amb motiu del 12 d'Octubre, dia de la Hispanitat. Un grup de persones encaputxades va tallar-los el pas a Lleida, posant tanques metàl·liques al seu davant, i van llançar objectes contra els vidres entre crits d'amenaces.
Els fets van tenir lloc el passat 12 d'Octubre. Un grup de persones encaputxades va atacar un autocar que Societat Civil Catalana i el partit polític Ciutadans havien contractat per desplaçar-se de Lleida a Barcelona amb l'objectiu d'assistir als actes convocats a la capital catalana durant el dia de la Hispanitat.
L'atac va consistir en obstaculitzar la marxa del vehicle posant tanques i llançant dos objectes al vidre davanter. Un dels agressors va pujar a l'autocar i va increpar i insultar els ocupants, mentre un company seu feia gestos amenaçadors als ocupants. Seguidament, el grup va fugir del lloc. Les víctimes van presentar denúncia en una comissaria de Mossos d'Esquadra, que van iniciar una investigació que ha permès la detenció de dos presumptes agressors.
Els detinguts, un amb un antecedent policial per lesions i l'altre amb antecedents per danys i delictes contra la salut pública i residents a Cervera i Lleida, han quedat en llibertat després de declarar en dependències policials, a l'espera de l citació judicial. La investigació continua oberta i no es descarten noves actuacions.
Dos detinguts per l'atac a un autocar de SCC i C's el 12-O
Política
Van encerclar amb tanques el vehicle i van llançar objectes contra els vidres
ARA A PORTADA
-
Societat Ajuntaments de Lleida alerten del perill de veure l'eclipsi en zones no segures Agència Catalana de Notícies
-
Successos L'incendi de Senet ja afecta la zona perifèrica del parc nacional d'Aigüestortes Pau Espí Solé | Natàlia Pinyol
-
Societat Golmés es prepara per viure una Festa Major plena de música, tradició i activitats per a tots els públics Redacció
-
Successos Tàrrega analitza els excrements trobats a les piscines municipals per identificar-ne l'autor Pau Espí Solé
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
Publicat el
29 d’octubre de 2014 a
les 20:04
Et pot interessar
-
Política
La recepta lleidatana per salvar els boscos: «Abandonar els pobles ens aboca a la vulnerabilitat»
-
Política
El ministre Jordi Hereu visita Balaguer per conèixer de prop la realitat institucional i econòmica
-
Política
Junts i Ara Pacte Local concorreran en coalició a les municipals de Mollerussa
-
Política
El PSC «fitxa» Rosa Pujol, alcaldessa d'Aitona
-
Política
ERC vol més policies a Balaguer i recrimina el «silenci» del govern després dels episodis de baralles
-
Política
La Diputació apropa la intel·ligència artificial als municipis de Lleida
