La carrera política dels dirigents independentistes investigats pel Tribunal Suprem podria tenir data de caducitat. Tal com assenyala el diari El País, Carles Puigdemont i els consellers a l'exili, així com el vicepresident Junqueras i la resta de membres del Govern encausats seran inhabilitats tan aviat com el jutge Pablo Llarena tingui enllestit l'acta de processament.
Segons fonts judicials consultades i reproduïdes pel mitjà del grup Prisa, aquesta situació es podria donar a finals de març, fins i tot abans que se celebri el judici. Tot apunta que el jutge instructor de la causa contra el procés està ultimant la fase d'instrucció del cas i, previsiblement, tots els investigats passin a ser processats per malversació, sedició i rebel·lió.
L'atribució d'aquest darrer delicte és, de fet, l'element que obriria la porta a una inhabilitació quasi immediata. Llarena es podria basar en la llei d'Enjudiciament Criminal, que permetria enretirar de la vida política als líders independentistes sense necessitat d'haver-hi una sentència ferma.
Aquesta llei s'aplica exclusivament en delictes de terrorisme, banda criminal i, com és el cas, rebel·lió. Permet deixar sense funcions públiques a un càrrec sobre el qual hi hagi una ordre de presó.
Concretament, l'article 384 bis apunta que "amb una ordre de processament en ferm i decretada la presó provisional per delicte comès per persona integrada o relacionada amb bandes armades o individus terroristes o rebels, el processament que estigués ostentant funció o càrrec públic quedarà automàticament suspès en l'exercici del mateix mentre duri la situació de presó".
El Suprem preveu inhabilitar els dirigents independentistes abans del judici
El jutge Pablo Llarena es podria basar en la llei d'Enjudiciament Criminal, que afecta als delictes de terrorisme i rebel·lió
ARA A PORTADA
-
-
Només el 5% dels brots de pesta porcina africana a la Unió Europea han arribat a les granges el 2025 Redacció
-
El «retorn» del virus: el fantasma de la pesta porcina ressuscita trenta anys després Àlvar Llobet i Sotelo
-
Mercolleida aplica una rebaixa històrica del preu del porc després dels casos de pesta Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el 31 de gener de 2018 a les 16:33
Et pot interessar
-
Política
ERC escull Kevin Bruque com a candidat a l’alcaldia de Balaguer
-
Política
El regidor de Junts per Mollerussa Raül Aguilar presenta la seva renúncia al·legant motius personals
-
Política
Lleida estrena la videoatenció ciutadana
-
Política
«Els llaços grocs van ser un punt d'inflexió en el desacomplexament de l'extrema dreta a Catalunya»
-
Política
ERC exigeix al govern de Lleida que compleixi amb l’enderroc de l’antiga discoteca de Gardeny
-
Política
Lleida reduirà a la meitat el temps de tramitació per a nous projectes empresarials estratègics
