Una quarantena de bombers, formant un cordó, han protegit aquest diumenge el col·legi electoral dels serveis territorials de Salut a Lleida. El cordó dels bombers, vestits amb la jaqueta taronja i el casc, s'ha mantingut des d'abans del migdia.
Més d'un miler de persones s'han congregat a la plaça Ricard Vinyes, on la circulació ha quedat tallada, amb crits a favor de la independència i consignes com "ja hem votat". Si bé en aquest col·legi no hi ha hagut cap actuació policial, la policia espanyola s'hi ha deixat veure en reiterades ocasions. Els rumors que el cos policial hi intervindria ha fet que el col·legi s'anés tancant i obrint a fi de protegir les urnes.
Aquesta seu, on hi havia una única urna, s'ha convertit en el centre neuràlgic de la mobilització a Lleida. A capitals de comarca, com Tàrrega, Balaguer o Cervera, s'ha optat per tancar tots els col·legis electorals, deixant-ne només un d'obert a fi de blindar les urnes i els vots que s'hi han dipositat.
Els Bombers, al costat dels lleidatans per defensar les urnes
Una quarantena d'homes s'han fet forts a la seu del Departament de Salut a Lleida
- Imatge dels Bombers defensant les urnes -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
01 d’octubre de 2017 a
les 23:30
Actualitzat el
01 d’octubre de 2017 a les
23:42
Et pot interessar
-
Política
Larrosa repetiria victòria a Lleida amb ERC a l’alça i Junts en caiguda, segons els sondejos
-
Política
S'unirà el «Bildu» de Lleida?
-
Política
La Diputació atorga 600.000 euros als ajuntaments implicats en la campanya de la fruita
-
Política
Larrosa confirma que optarà a la reelecció a l'alcaldia de Lleida
-
Política
Mor l'alcalde de Bellcaire d'Urgell, Jaume Montfort, als 70 anys
-
Política
Mor Ferran Lloret, conseller comarcal de Junts al Pallars Sobirà
