El ministeri fiscal demana 8 mesos d'inhabilitació especial i 4 mesos de multa a l'exregidor i ara candidat de la CUP per Lleida el 14-F, Pau Juvillà, per un delicte de desobediència per autoritat o funcionari públic.
Ho fa en el marc de la causa oberta arran de la polèmica dels llaços grocs que la formació independentista tenia penjats a les finestres del seu despatx a la Paeria i es va negar a retirar després que Cs ho denunciés a la Junta Electoral durant la campanya de les municipals de 2019. Ara Juvillà té 10 dies per presentar al·legacions abans que la jutge fixi la data del judici, molt provablement abans de l'estiu. Juvillà ha acusat a Cs d'actuar com a "braç executor de l'Estat".
La petició fiscal va arribar aquest dilluns una vegada acabada la fase d'instrucció. Juvillà ha volgut destacar que la denuncia i el que l'acabarà portant a judici no és de la Junta Electoral de Zona (JEZ) sinó de Cs, que "actua com a braç executor de l'Estat". En aquest sentit, ha afegit que l'auto de la fiscalia demana que la regidora de Cs, Ángeles Ribes, vaig a declarar al judici com a "persona que inicia el tràmit de la denuncia".
L'actual candidat de la CUP per Lleida a les eleccions del 14-F ha recordat que quan se'ls va requerir retirar els llaços grocs, en base a una "decisió col·lectiva de l'assemblea" es va acordar mantenir-los perquè entenien que són símbols que no inciten al vot. En aquest sentit, Juvillà s'ha referit a la defensa dels drets democràtics i ha assenyalat que els llaços grocs posen "davant el mirall" l'estat espanyol i demostren que és "repressor perquè hi ha presos polítics" tot i que s'anomena democràtic.
Fiscalia demana 8 mesos d'inhabilitació a Pau Juvillà pels llaços grocs a la Paeria
El candidat de la CUP té ara 10 dies per presentar al·legacions abans que es fixi la data de judici, previsiblement abans de l'estiu
ARA A PORTADA
Publicat el 26 de gener de 2021 a les 14:52
Actualitzat el 26 de gener de 2021 a les 14:54
Et pot interessar
-
Política Les Borges Blanques: dos anys de reptes socials i urbanístics amb poc consens
-
Política PSC i Junts pacten l'alcaldia d'Almacelles per a Vanessa Olivart
-
Política «La segregació del Bisbat de Lleida va ser la guspira que va encendre el litigi de Sixena»
-
Política Balaguer aprova el nou pressupost: 21,9 milions
-
Política ERC denuncia que l’ampliació de la zona blava a Lleida busca més ingressos i no mobilitat sostenible
-
Política El Parlament demana més trens entre Lleida i Montsó i reobrir estacions a Almacelles i Raimat