Pau Juvillà ha considerat "kafkià" el procés contra ell pels llaços grocs que el Tribunal Suprem ha ratificat aquest dimecres. En una entrevista al "Més 3/24" l'exregidor de Lleida per la CUP ha qüestionat que es pugui considerar propaganda política el símbol del llaç groc, amb el qual, al seu parer, es podia sentir identificada gent "d'ideologia diversa", i també ha criticat que se l'acusés de no ser imparcial durant la campanya electoral per a uns comicis als quals la CUP "ni tan sols es presentava".
Per tot plegat ha anunciat que recorrerà la sentència al Tribunal Constitucional, amb la idea d'acabar arribant a la justícia europea, que és "un espai on podem tenir un cert reconeixement".
Juvillà ha recordat que els llaços que li han costat la sentència d'inhabilitació per desobediència es van penjar al despatx de la CUP de la Paeria "quan van empresonar els jordis" i ha assegurat que des d'aleshores van passar "diverses conteses electorals sense que ningú es queixés mai".
També ha lamentat que ara com ara no sap si ha complert la sentència. D'una banda fa més temps que se li va retirar l'acta de diputat al Parlament de Catalunya que la que marca la pròpia condemna, però de l'altra cap dels tribunals que l'ha revisat marca clarament quan comença a comptar el temps. Una de les possibilitats és que sigui un cop la sentència sigui ferma, supòsit en el qual encara no hauria començat.
Tot plegat, a parer de Juvillà, per "invisibilitzar la repressió", que és el que creu que pretenia l'ordre de retirar els llaços grocs, i per aplicar un "càstig col·lectiu" al moviment de l'independentisme.
Juvillà considera «kafkià» el procés contra ell i recorrerà al Constitucional
L'exregidor de la CUP de Lleida no sap en aquests moments si ja ha complert la inhabilitació sentenciada o no
ARA A PORTADA
Publicat el
15 de febrer de 2024 a
les 09:28
Actualitzat el
12 d’abril de 2024 a les
15:24
Et pot interessar
-
Política
El PSC es queda sol en la defensa del centre comercial de Lleida
-
Política
L'oposició tomba l'augment salarial dels regidors del govern de Balaguer
-
Política
Perilla l’alcaldia d’Alba Pijuan a Tàrrega després de perdre la moció de confiança
-
Política
Pijuan se sotmetrà a una qüestió de confiança al no aconseguir aprovar el pressupost de Tàrrega
-
Política
González reorganitza el govern de Balaguer per sobreviure fins a final de mandat
-
Política
Treballem per Balaguer abandona el govern i deixa el PSC en minoria
