El fins ara diputat de la CUP Pau Juvillà ha assegurat ara no és el moment de retrets entre els partits independentistes ni de dir "qui és el bo i qui és el dolent". "No ens podem permetre tirar-nos els plats pel cap", ha afirmat davant la setantena de persones que aquest divendres a la tarda s'han concentrat a la plaça Paeria de Lleida per donar-li suport arran del seu cas.
Així mateix, Juvillà ha explicat que el seu cas és una "alegalitat" perquè un òrgan administratiu, la JEC, "s'atorga la possibilitat d'expulsar diputats del Parlament per davant de la sobirania del Parlament". També ha acusat l'Estat "d'innovar jurídicament perquè ni tant sols s'han esperat a les cautelars com sí s'havien esperat amb el cas del president Quim Torra".
Juvillà ha dit que a partir d'ara cal seguir tres passos. D'una banda, continuar amb la defensa jurídica del seu cas, en segon lloc denunciar els fets des de la política i, per últim, construir una "unitat independentista antirepressiva". En aquest sentit, ha indicat que el seu cas no és aïllat i que ha de servir per denunciar "la situació d'anormalitat" que actualment viu el país.
D'altra banda, ha dit que la seva situació personal ha fet que aquesta setmana encara no hagi pogut parlar amb la presidenta del Parlament, Laura Borràs, encara que ha assegurat que "de ben segur" ho farà "com sempre" ho ha fet amb yots els membres de la Mesa.
Juvillà demana la unitat de l'independentisme després del seu cas
El fins ara diputat de la CUP diu que el seu cas és una "alegalitat" i acusa l'Estat "d'innovar jurídicament"
ARA A PORTADA
-
-
Lleida convoca un concurs arquitectònic per decidir el futur de l'antiga estació d'autobusos Redacció
-
Comencen les obres d’emergència per reparar el ferm de l’A-2 entre Cervera i la Panadella Àlvar Llobet i Sotelo | Redacció
-
Festa del Lleida CF al Narcís Sala: «Hem celebrat el gol contra l’Atlètic de forma espectacular» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el
04 de febrer de 2022 a
les 20:58
Actualitzat el
04 de febrer de 2022 a les
21:01
Et pot interessar
-
Política
Els pressupostos preveuen 163 milions a Ponent: consulta les inversions
-
Política
El PSC es queda sol en la defensa del centre comercial de Lleida
-
Política
L'oposició tomba l'augment salarial dels regidors del govern de Balaguer
-
Política
Perilla l’alcaldia d’Alba Pijuan a Tàrrega després de perdre la moció de confiança
-
Política
Pijuan se sotmetrà a una qüestió de confiança al no aconseguir aprovar el pressupost de Tàrrega
-
Política
González reorganitza el govern de Balaguer per sobreviure fins a final de mandat
