La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE), depenent del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, ha licitat les obres de manteniment dels camins generals a la zona regable del Canal d'Aragó i Catalunya, a Lleida i Osca.
Entre les actuacions previstes, els treballs permetran millorar l'actual xarxa de camins que són titularitat de la CHE que connecten Alcarràs, Gimenells i el Pla de la Font, Almacelles, Sucs i Raïmat, una actuació llargament reivindicada per aquestes poblacions del Segrià.
Amb un pressupost de 3 milions d'euros i un termini d'execució de 24 mesos, les obres inclouen millores del ferm, drenatge i senyalització viària per a garantir la seguretat viària en aquesta extensa xarxa de camins generals.
Les obres s'emmarquen en el servei 2n d'Explotació, que gestiona una extensa xarxa de camins entorn dels embassaments de Barassona, Santa Anna, Rialb, Oliana i Guiamets i la zona regable del Canal d'Aragó i Catalunya.
Els treballs, que tenen com a objectiu garantir la seguretat viària, inclouen actuacions sobre els elements funcionals d'aquests camins (com ara la neteja de cunetes i desguassos, desbrossaments i tales en els marges, escombratges del ferm i condicionament d'obres de fàbrica i drenatges); obres de millora (reforços o rehabilitació de ferm, segellat de fissures en el paviment, millora de les interseccions i travessies), i senyalització vertical i horitzontal i actuacions no programades (per accidents, tempestes o despreniments).
Les obres de conservació que ara es liciten s'integren en les accions de manteniment d'infraestructures de titularitat estatal que porta a terme la CHE per facilitar les tasques d'explotació, el bon estat del patrimoni hidràulic i l'estalvi en l'ús de l'aigua.
Aquest projecte respon als principals eixos d'acció de la CHE definits per a un Ebre Sostenible. L'eix 2 recull totes les millores de la gestió, incrementant l'eficiència dels sistemes. Els altres quatre eixos que també guien els objectius de la gestió de la Confederació, són la millora del coneixement, les accions per al bon estat de les masses d'aigua, renovar la visió de la dinàmica fluvial i garantir els usos essencials.
La CHE licita per 3 MEUR les obres de manteniment de camins a la zona regable del Canal d'Aragó i Catalunya
L'actuació millorarà la xarxa de camins que connecten Alcarràs, Gimenells i el Pla de la Font, Almacelles, Sucs i Raïmat
ARA A PORTADA
-
El Govern ressuscita l’Eix Transversal Ferroviari en plena crisi de Rodalies Arnau Urgell i Vidal | Bernat Surroca Albet
-
Raimat, símbol del deteriorament ferroviari: més de 20 anys amb limitació de velocitat Àlvar Llobet i Sotelo | Redacció
-
La Fiscalia demana 6 anys de presó per a Albert Esteve per un presumpte frau a la Seguretat Social Redacció
-
-
Òmnium demana a la Paeria de Lleida més esforços per garantir els drets lingüístics dels catalanoparlants Redacció
Publicat el
11 d’agost de 2020 a
les 18:51
Et pot interessar
-
Política
Alba Pijuan es regira contra la moció de censura: «És un pacte contra natura»
-
Política
Junts i la CUP li prenen l’alcaldia de Tàrrega a ERC: Rosa Maria Perelló serà l’alcaldessa
-
Política
Els pressupostos preveuen 163 milions a Ponent: consulta les inversions
-
Política
El PSC es queda sol en la defensa del centre comercial de Lleida
-
Política
L'oposició tomba l'augment salarial dels regidors del govern de Balaguer
-
Política
Perilla l’alcaldia d’Alba Pijuan a Tàrrega després de perdre la moció de confiança
