La Crida per Lleida – CUP ha registrat un requeriment dirigit a l’alcalde Àngel Ros perquè incorpori a l’ordre del dia del proper ple de la Paeria (23 desembre) la substitució del nomenclàtor franquista, en compliment d’una moció presentada per CiU. La formació al·lega que el passat 29 de gener, al ple de la Paeria es va aprovar una moció – amb els vots en contra de la Crida i ERC – per iniciar la revisió del nomenclàtor a través d’un comitè d’experts "que elevaria al ple el seu dictamen".
D’aquesta manera, el comitè d’experts va emetre el citat dictamen el juny passat amb una relació de vuit noms objecte de substitució: Avinguda Alcalde Areny, Carrer Alcalde Montanya, Carrer Alcalde Sangenís, Carrer Lluís Besa, Carrer Juan Manuel Nadal Gaya, Avinguda Alcalde Recasens, Carrer Germans Recasens, Carrer Carmelo Fenech.
A la darrera Comissió especial de Carrers la Crida i ERC van demanar elevar el dictamen dels experts al ple. La Comissió va acordar traslladar l’expedient a l’alcalde. La formació independentista empara la demanda per retirar els carrers amb la llei de Memòria Històrica (52/2007), l’article 54.1 de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya per «vetllar pel coneixement i manteniment de la memòria històrica» i la llei 13/2007 del Memorial Democràtic.
La Crida demana formalment a Ros que es voti sobre els noms franquistes dels carrers en el proper ple
La formació envia un requeriment dirigit a l’alcalde en el qual li reclama que compleixi la moció presentada per CiU el gener
ARA A PORTADA
Publicat el
05 de desembre de 2016 a
les 23:46
Actualitzat el
05 de desembre de 2016 a les
23:52
Et pot interessar
-
Política
Aliança Catalana denuncia «l'abandonament sistemàtic» de la variant de la C-14 a Tàrrega
-
Política
La Generalitat reclama a Aragó 790.000 euros per les obres de Sixena que van sortir de Lleida
-
Política Violant Cervera es perfila com a candidata de Junts a Lleida
-
Política
Més de vint entitats s'oposen a Saül Craviotto com a pregoner de les Festes de Maig
-
Política
La CUP s'obre a pactar amb els comuns per a les municipals de Lleida
-
Política
Larrosa repetiria victòria a Lleida amb ERC a l’alça i Junts en caiguda, segons els sondejos
