El ple de la Diputació de Lleida ha aprovat al ple d’aquest dijous per unanimitat una partida de sis milions d’euros que està destinada a sufragar despeses que els pobles de la demarcació tinguin en matèria de salut.
El pla pretén donar resposta als ens locals de la demarcació davant la crisi sanitària provocada per la Covid-19, que està portant les diferents administracions públiques a actuar per tal de garantir el benestar dels ciutadans. En especial, els ens locals, donada la seva proximitat amb la població, estan treballant intensament per tal d'ajudar a superar la situació.
A l'hora d'atorgar les subvencions, l’organisme provincial tindrà en compte criteris com el del despoblament i l'envelliment, així com si els municipis són majors o menors de 10.000 habitants, EMD o municipis amb consultoris. Així, se subvencionaran despeses en l'àmbit de les reparacions, manteniment i conservació, a més d'aquelles de material i subministraments.
També d'altres com ara hàbits saludables, conductes i comportaments que incideixen en el benestar, activitat física i esportiva no competitiva; socorristes de piscines municipals; gestió aigües d'ús públic per al consum humà i d'ús lúdic; manteniment, subministraments i gestió de consultoris mèdics; sales de vetlla, tanatoris i cementiris.
La Diputació destina sis milions per a despeses sanitàries als pobles
La partida ha estat aprovada en ple i tindrà en compte criteris com el despoblament i l’envelliment
ARA A PORTADA
-
Les empreses lleidatanes reclamen visibilitat per retenir el talent jove durant la Trobada del Pirineu Oriol Almacellas Verdés
-
-
El tripartit resisteix a Tàrrega en un mandat marcat per l’educació i la crisi de l’habitatge Oriol Almacellas Verdés
-
-
Mollerussa afronta tensions i mancances en el primer govern en minoria de Solsona Oriol Almacellas Verdés
Publicat el 19 de maig de 2022 a les 15:08
Et pot interessar
-
Política Mínguez reivindica la reacció de Sánchez davant el cas Cerdán: «Som diferents. Som socialistes»
-
Política Les Borges Blanques: dos anys de reptes socials i urbanístics amb poc consens
-
Política PSC i Junts pacten l'alcaldia d'Almacelles per a Vanessa Olivart
-
Política «La segregació del Bisbat de Lleida va ser la guspira que va encendre el litigi de Sixena»
-
Política Balaguer aprova el nou pressupost: 21,9 milions
-
Política Inseguretat i neteja, les assignatures pendents del govern de Balaguer