La Junta Electoral de Zona (JEZ) de Lleida ha donat a l'Ajuntament de Lleida un termini de 24 hores per retirar la pancarta de suport als polítics independentistes empresonats i al llaç groc que hi ha penjats a les dues façanes del palau de la Paeria.
El grup municipal de Ciutadans ha presentat aquest dimarts al matí una denúncia a la Junta que ha estat estimada a favor per unanimitat en menys d'un dia. L'acord de la JEZ es refereix al llaç groc i a la bandera estelada com a símbols partidistes utilitzats per formacions electorals que concorren a les eleccions i per això no poden estar penjats en edificis públics. La portaveu de Cs, Ángeles Ribes, s'ha mostrat satisfeta per la "celeritat" de l'acord de la JEZ però en cap cas sorpresa per la resolució.
Ribes ha recordat que l'acord de la Junta Electoral s'expressa en el mateix sentit que els acords adoptats a les altres eleccions. Això no obstant, la regidora de Cs ha lamentat que s'hagi d'anar als tribunals per "defensar els drets dels ciutadans davant l'Administració" i ha assegurat que n'hi ha que "confonen l'ajuntament o qualsevol altra institució amb la seu del seu propi partit polític".
Per Ribes, aquesta resolució ha de ser un "precedent" per a l'actual equip de govern de la Paeria, integrat per ERC, JxCat i el Comú de Lleida. En aquest sentit, ha remarcat que la jurisprudència "és molt clara" respecte a la neutralitat dels espais públics i que l'equip de govern de l'Ajuntament de Lleida hauria de "prendre bona nota" al respecte.
La Junta Electoral dona a la Paeria 24 hores per retirar la pancarta i els llaços de suport als presos
El grup municipal de Cs ha presentat una denúncia per demanar-ne la retirada i ha estat estimada a favor en menys d'un dia
ARA A PORTADA
Publicat el 01 d’octubre de 2019 a les 21:23
Actualitzat el 01 d’octubre de 2019 a les 21:28
Et pot interessar
-
Política Dimiteix l’alcalde d’Arbeca denunciat per maltractar la seva exparella
-
Política Larrosa demana «evolucionar» al comerç local davant l'arribada de Torre Salses
-
Política El Pont de Suert projecta un futur amb sostenibilitat, comunicacions i joventut
-
Política La Diputació de Lleida defensa la preservació de les obres de Sixena
-
Política Larrosa vol ser alcalde de Lleida, com a mínim, fins al 2031
-
Política Larrosa reivindica l’acció de govern mentre Junts marca distàncies: «No donem cap xec en blanc»