La Paeria de Lleida ha contradit una sentència del Tribunal Suprem en un informe elaborat per la Cap de Fiscalització sobre els ingressos percebuts per les empreses concessionàries que s'ocupen de l'abastiment d'aigua a la ciutat.
El document s'ha realitzat per defensar la regulació del pagament de l'aigua a través de tarifes i no via taxes i, d'aquesta manera, rebatre l'opinió de la Crida per Lleida-CUP, que des del mes de novembre ha reclamat un canvi de gestió en aquest aspecte i que pretén que es voti aquest mes de maig en comissió.
Part de l'informe presentat pel consistori es basa en un article d'opinió del Catedràtic de Dret Administratiu Joaquin Tornos, que escriu sobre una sentència del Tribunal Suprem del 23 de novembre del 2015. En l'articulat de l'alt tribunal es concreta que "no es poden considerar com a taxes les prestacions per serveis prestats en règim de concessió".
Tornos creu que aquesta sentència pot donar peu a considerar que les tarifes són igual d'aplicables que les taxes, una opinió que la Cap de Fiscalització de l'Ajuntament de Lleida recull en l'informe com si es tractés de la pròpia sentència del Suprem. D'aquesta manera, en el document de la Paeria s'hi pot llegir que "les tarifes eren prestacions patrimonials de caràcter públic subjectes al principi de la reserva de llei", una afirmació que contradiu la sentència.
Vist l'informe, que no ha estat firmat per intervenció, el grup municipal independentista denuncia els greus errors que s'hi llegeixen, alhora que argumenta que la legislació vigent obliga els ajuntaments a regular el pagament de l'aigua a traveles de les taxes i no de les tarifes.
La diferència entre tarifes i taxes
El grup municipal defensa que el fet de passar d'un sistema de tarifes a un de taxes comporta més drets i garanties ja que una taxa és un tribut que cobra directament la Paeria i en cas d'impagaments és aquesta qui ha de decidir com es procedeix. Per contra, amb l'actual sistema tarifari qui gestiona el cobrament és la concessionària i és aquesta qui decideix en els casos de talls de subministrament.
La Paeria contradiu una sentència del Suprem amb un informe basat en un article d'opinió
L'Ajuntament de Lleida pren un text de l'advocat Joaquin Tornos i el fa servir de base per elaborar un document en defensa del pagament de l'aigua a través de les tarifes
ARA A PORTADA
-
-
Mercolleida constata una lleu millora del mercat porcí tot i les pèrdues per la pesta porcina Àlvar Llobet i Sotelo
-
La Diputació aprovarà un pressupost de 223,7 milions per al 2026, un 28% més que enguany Àlvar Llobet i Sotelo
-
La Paeria presenta un pressupost de 269 milions per al 2026, el més alt de la seva història recent Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el 13 de maig de 2016 a les 16:26
Et pot interessar
-
Política
ERC escull Kevin Bruque com a candidat a l’alcaldia de Balaguer
-
Política
El regidor de Junts per Mollerussa Raül Aguilar presenta la seva renúncia al·legant motius personals
-
Política
Lleida estrena la videoatenció ciutadana
-
Política
«Els llaços grocs van ser un punt d'inflexió en el desacomplexament de l'extrema dreta a Catalunya»
-
Política
ERC exigeix al govern de Lleida que compleixi amb l’enderroc de l’antiga discoteca de Gardeny
-
Política
Lleida reduirà a la meitat el temps de tramitació per a nous projectes empresarials estratègics
