El paer en cap de Lleida, Miquel Pueyo, ha presentat aquest dimarts en roda de premsa telemàtica la remodelació del govern municipal que ha impulsat, aprofitant el relleu com a regidora de Regina Cairol per Mariama Sall. El canvi, afirma la Paeria, servirà per “donar un impuls al compromís per garantir els drets cívics, polítics i socials de tota la ciutadania”.
La proposta es presentarà com una modificació del cartipàs municipal que es votarà en el pròxim ple –o en la convocatòria d’un ple extraordinari. Mariama Sall assumeix la nova regidoria de Persones, Comunitat i Agenda 2030, que integra les competències en la gestió dels Serveis Socials que tenia la regidoria de Polítiques per als Drets Socials.
Aquesta regidoria està ara sota el paraigua de l’àrea de la Lleida Compromesa, que dirigirà Sandra Castro com a nova tinent d’alcalde, en substitució de Jaume Rutllant, que deixa aquest lloc en passar a ser diputat provincial.
Pueyo ha justificat la integració en un mateix àmbit de la regidoria d‘Educació, Drets Civils, Cooperació i Feminismes amb la de Persones, Comunitat i Agenda 2030 perquè “tracten moltes qüestions comunes que s'abordaran transversalment, per potenciar la complementarietat i el treball comú”.
“Aquesta també és una declaració d'intencions clara sobre com entenem l'atenció a les persones i les comunitats, que no volem que sigui assistencialista ni paternalista. Treballarem perquè l'ascensor social funcioni”, ha afegit el paer en cap.
Fins ara, la regidoria de Drets Socials depenia de l’àmbit de la Lleida Justa. Pueyo ha remarcat, doncs, que l’estructura de l’equip de govern gira entorn a un heptàgon, en el qual s’ha incorporat la Lleida Compromesa.
La nova tinent d’alcalde Sandra Castro -4a tinent d’alcalde- ha repassat la reorganització de competències a l’Àrea de Polítiques de drets de les persones i relació amb la comunitat que dirigirà i ha remarcat la importància d’aquest enfocament comunitari.
La Paeria remodela el govern amb l’entrada de Mariama Sall com a regidora de Persones i Comunitat
Política
L’equip de govern vol garantir “garantir els drets cívics, polítics i socials” de la ciutadania
ARA A PORTADA
-
Societat Lleida envellirà a gran velocitat: el nombre de jubilats creixerà tres vegades més al 2040 Àlvar Llobet i Sotelo
-
Successos Un veí de Balaguer de 26 anys mor en un accident de trànsit al carrer Diagonal Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat L’Antares tornarà a obrir les portes a mitjans de setembre després de gairebé dos anys tancat Redacció
Publicat el
09 de juny de 2020 a
les 20:23
Et pot interessar
-
Política
40 aniversari de l'agermanament de l'estat de Califòrnia amb Catalunya i els amics de Gaspar de Portolà (IV)
-
Política
La recepta lleidatana per salvar els boscos: «Abandonar els pobles ens aboca a la vulnerabilitat»
-
Política
El ministre Jordi Hereu visita Balaguer per conèixer de prop la realitat institucional i econòmica
-
Política
Junts i Ara Pacte Local concorreran en coalició a les municipals de Mollerussa
-
Política
El PSC «fitxa» Rosa Pujol, alcaldessa d'Aitona
-
Política
ERC vol més policies a Balaguer i recrimina el «silenci» del govern després dels episodis de baralles
