La Paeria ha traslladat a la Fiscalia de Lleida els incidents que van succeir la setmana passada amb les pancartes en suport als presos independentistes. L'alcalde Miquel Pueyo ha demanat als serveis jurídics municipals que posin en coneixement de la Fiscalia els fets que van tenir lloc les matinades de dilluns, dia 29 de juliol, i de dissabte, dia 3 d'agost, en l'intent de persones organitzades per despenjar les pancartes penjades a la façana i el balcó de l'Ajuntament.
Els serveis jurídics han presentat aquest dimecres la documentació corresponent, amb els informes de la Guàrdia Urbana que relaten les actuacions, perquè la Fiscalia pugui determinar si considera que podrien ser objecte d'algun tipus de delicte.
Ambdues accions van ser dutes a terme per diverses persones, de l'àrea de Barcelona, i de manera coordinada, segons remarca la Paeria. La matinada de dilluns la Guàrdia Urbana va identificar tres persones que van intentar arrencar del balcó de l'avinguda de Blondel la pancarta amb el lema "Llibertat presos polítics i exiliats".
Les mateixes persones ja havien participat en altres fets similars arreu de Catalunya. Igualment, la matinada de dissabte un grup de vuit persones va tornar a intentar despenjar la pancarta i també el llaç groc penjat a la façana de la plaça de la Paeria. L'actuació es va fer simultàniament i de manera organitzada i els mateixos integrants del grup van reconèixer la intenció de repetir-ho fins a aconseguir el seu propòsit.
La Paeria trasllada a la Fiscalia els incidents amb les pancartes dels presos polítics
Diverses persones, de forma organitzada, van intentar despenjar les pancartes del balcó i de la façana de l'Ajuntament de Lleida
ARA A PORTADA
-
-
Mercolleida constata una lleu millora del mercat porcí tot i les pèrdues per la pesta porcina Àlvar Llobet i Sotelo
-
La Diputació aprovarà un pressupost de 223,7 milions per al 2026, un 28% més que enguany Àlvar Llobet i Sotelo
-
La Paeria presenta un pressupost de 269 milions per al 2026, el més alt de la seva història recent Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el 08 d’agost de 2019 a les 18:34
Actualitzat el 08 d’agost de 2019 a les 18:35
Et pot interessar
-
Política
ERC escull Kevin Bruque com a candidat a l’alcaldia de Balaguer
-
Política
El regidor de Junts per Mollerussa Raül Aguilar presenta la seva renúncia al·legant motius personals
-
Política
Lleida estrena la videoatenció ciutadana
-
Política
«Els llaços grocs van ser un punt d'inflexió en el desacomplexament de l'extrema dreta a Catalunya»
-
Política
ERC exigeix al govern de Lleida que compleixi amb l’enderroc de l’antiga discoteca de Gardeny
-
Política
Lleida reduirà a la meitat el temps de tramitació per a nous projectes empresarials estratègics
