L'independentisme s'ha reforçat a la demarcació de Lleida en les eleccions al Parlament d'aquest diumenge 14 de febrer. Junts per Catalunya i ERC han empatat a cinc diputats mentre que la CUP ha entrat amb un representant, que serà Pau Juvillà. L'independentisme ha aconseguit, a l'espera de comptabilitzar els vots per correu, més de 105.00 vots, un 65% dels sufragis emesos en aquesta jornada electoral, dos punts més que els percentatges registrats el 2017. En total, 11 diputats, un més que els aconseguits fa tres anys.
El PSC, per la seva banda, ha aconseguit tres diputats i s'ha posicionat com a tercera força lleidatana. Òscar Ordeig estarà, per primer cop, acompanyat al Parlament després de dos comicis obtenint només el seu propi seient.
La creu de l'escrutini se l'ha endut Ciutadans, que defensava tres diputats a la demarcació i s'ha quedat sense res. La formació que liderava Jorge Soler ha perdut més de 35.000 suports en tres anys i es queda fora del Parlament de la mateixa manera que PP i el PDECat; el candidat Marc Solsona ha mantingut una aferrissada lluita amb Vox pel darrer escó de Lleida, que finalment ha caigut de la part ultra. Antonio Ramón López ha entrat a la cambra catalana.
[eleccionscat2021]PR25[/eleccionscat2021]
[plantillaeleccions]
L'independentisme es reforça a Lleida en unes eleccions que enfonsen Ciutadans i PP
Junts, ERC i la CUP assoleixen 11 escons, un més que al 2017 i un 65% dels sufragis emesos en aquesta jornada electoral, dos punts més que els percentatges registrats fa tres anys
ARA A PORTADA
Publicat el 14 de febrer de 2021 a les 21:52
Et pot interessar
-
Política La Paeria redueix la taxa variable d’escombraries i congela els principals impostos per al 2026
-
Política L'Ajuntament de Mollerussa es reunirà amb la Generalitat per desbloquejar el col·lapse
-
Política Mollerussa col·lapsa: Marc Solsona demana al Govern que intervingui l'ajuntament davant el bloqueig intern
-
Política ERC trenca el pacte de govern amb el PSC a Soses per discrepàncies en la construcció del pavelló municipal
-
Política El Pla d’Urgell pica a la porta de la Generalitat: «Prometen món rural, però no contesten el telèfon»
-
Política Aliança Catalana seria primera força a Lleida, segons un sondeig