Lleida instal·larà lletres de grans dimensions amb el nom de la ciutat en diferents espais del municipi amb l'objectiu que esdevinguin un reclam turístic i tant veïns com visitants s'hi puguin fer fotos. La Paeria preveu col·locar abans de Sant Miquel el primer element visual amb la inscripció Lleida a la plaça Ramon Berenguer IV, davant de l'estació de trens. El segon, s'ubicarà al mirador situat sobre la canalització de davant de la plaça Blas Infante. També se'n preveuen instal·lar altres en entrades de la ciutat. Uns quaranta alumnes de l'Institut Municipal d'Ocupació (IMO) de serralleria, soldadura, xapa i pintura són els encarregats de crear les lletres en el marc d'un programa d'inserció laboral de joves aturats finançat pel SOC.
Aquests grans elements visuals en què s'hi llegirà 'Lleida' volen esdevenir un "reclam turístic" per a la ciutat, segons ha assenyalat l'alcalde accidental, Toni Postius. La Paeria va encarregar l'elaboració de les lletres de grans dimensions, que estan fetes amb alumini, a Institut Municipal d'Educació. "Volíem buscar una sinergia amb els alumnes i treballadors de l'IMO perquè la feina que fan pogués quedar a la ciutat i, a la vegada, puguin veure que el fruit del seu treball podrà ser un emblema de Lleida", ha explicat.
Una quarantena d'alumnes que participen en els cursos de serralleria, pintura, xapa i soldadura són els encarregats d'elaborar amb alumini les lletres al taller de l'Institut Municipal d'Ocupació Salvador Seguí, segons ha detallat el regidor de la Paeria i president de l'IMO, David Melé. La iniciativa forma part del projecte de la Casa d'Oficis que desenvolupa l'Institut, un programa mixt de formació i treball que té com a objectiu millorar l'ocupabilitat de joves aturats. Es tracta d'una actuació inclosa en el marc del projecte Treball als Barris, subvencionat pel Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC).
El primer element visual amb la inscripció 'Lleida' s'instal·larà davant de l'estació de trens, a la plaça Ramon Berenguer IV. En aquest cas, tindrà unes dimensions de 7 per 1,80 metres i les lletres estaran pintades amb el color de la bandera la ciutat, el bordeus. S'està acabant de fer a les instal·lacions de l'IMO i la previsió de la Paeria és col·locar-lo a la seva ubicació a finals de setembre, abans de Sant Miquel.
Posteriorment, s'instal·larà un altre element similar però de mides diferents i amb les lletres de color blanc al mirador de damunt de la canalització del Segre situat davant de la plaça Blas Infante. Així mateix, l'Ajuntament de Lleida també preveu posar més elements similars amb el terme 'Lleida' en grans dimensions en diferents entrades de la ciutat, en aquest cas en el marc del pla d'actuació de la Paeria per dignificar els accessos a la capital del Segrià, segons ha exposat Postius.
Lleida instal·larà lletres de grans dimensions amb el nom de la ciutat com a reclam turístic
S'ubicaran davant de l'estació de trens i a la plaça Blas Infante, i també es preveu posar-ne en entrades del municipi
ARA A PORTADA
-
-
Maria Àngels Balsells fa història com a primera rectora de la Universitat de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Balaguer opta a 12,5 milions per transformar a fons el Centre Històric entre 2026 i 2030 Àlvar Llobet i Sotelo
-
Les Garrigues preveu una campanya millor que la dels tres darrers anys «desastrosos» Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 18 d’agost de 2021 a les 14:52
Actualitzat el 18 d’agost de 2021 a les 14:55
Et pot interessar
-
Política
Lleida estrena la videoatenció ciutadana
-
Política
«Els llaços grocs van ser un punt d'inflexió en el desacomplexament de l'extrema dreta a Catalunya»
-
Política
ERC exigeix al govern de Lleida que compleixi amb l’enderroc de l’antiga discoteca de Gardeny
-
Política
Lleida reduirà a la meitat el temps de tramitació per a nous projectes empresarials estratègics
-
Política
Jordina Freixanet, candidata d'ERC a Lleida per a les municipals del 2027
-
Política
El Govern crearà quatre noves seus corporatives i tres noves OAC a la vegueria de l'Alt Pirineu i Aran
