Centenars de persones han omplert la nau central de la Seu Vella de Lleida on aquest dilluns ha tingut lloc l'acte institucional de la Diada Nacional de Catalunya, presidit per la consellera de Territori, Ester Capella.
Aquest s'ha dut a terme de forma unitària entre la Generalitat, la Diputació de Lleida i la Paeria i, per primer cop, s'ha celebrat el mateix dia 11 de setembre, en comptes de programar-lo en els dies previs.
La defensa de la llengua catalana ha estat un dels temes que s'ha reivindicat en els diferents discursos i l'acte s'ha tancat amb una ofrena floral al monòlit del pont llevadís del Turó. Tot i això, la majoria d'entitats i formacions polítiques lleidatanes han optat per fer-la a l'entrada de l'antic convent del Roser.
Lleida omple la Seu Vella en l’acte central de la Diada
La majoria d'entitats i formacions polítiques lleidatanes opten per fer les ofrenes a l'antic convent del Roser
ARA A PORTADA
-
Rebel·lia a les Garrigues: els ajuntaments bloquegen el conveni de carreteres de la Diputació i la Generalitat Redacció
-
-
-
L’Àngel Guimerà de Balaguer protesta per l’agressió d’un pare a un docent i la manca de suport socioeducatiu Àlvar Llobet i Sotelo
-
Arnau Salat, nou alcalde de la Floresta després d’una moció de censura polèmica Àlvar Llobet i Sotelo
Publicat el 11 de setembre de 2023 a les 14:57
Actualitzat el 11 de setembre de 2023 a les 14:59
Et pot interessar
-
Política L’Ajuntament de Mollerussa encalla amb un crèdit de dos milions i fa un toc d’atenció al servei de neteja
-
Política ERC pressiona el govern perquè les ajudes pels incendis no s’apaguin abans d’arribar
-
Política Mollerussa modifica la guia interventora per reduir la burocràcia i agilitzar els pagaments
-
Política Mínguez defensa el PSOE mentre creixen les incògnites sobre la jornada laboral i l’IRPF: «Sempre complim»
-
Política ERC pressiona el govern de Larrosa: “A Cappont no es viu d’anuncis, es necessiten escoles”
-
Política L’Esquerra Independentista de Lleida celebrarà una Diada per «construir la pròpia via»