Els grups municipals del PDECat, ERC-Avancem, la Crida per Lleida-CUP i el Comú de Lleida han presentat una moció consensuada al ple municipal d'aquest divendres per "denunciar la farsa de la justícia espanyola", coincidint amb la segona setmana del judici al procés. La moció també reclama que la Paeria es posicioni i reclami a l'Estat l'alliberament dels presos, el lliure retorn dels exiliats i l'aturada immediata de tots els processos judicials penals i administratius.
El text reclama declarar la vulneració de les llibertats de les persones, recollides i protegides en tots els tractats internacionals i manifestar la persecució de la lliure expressió, de la vulneració de drets polítics i humans i del dret a decidir dels ciutadans de Catalunya per part de l'estat espanyol "que jutja les idees i empresona de forma il·legal".
La moció vol denunciar "l'evident manca de separació de poders" de l'estat espanyol i demana a les institucions europees que no continuïn "emparant accions pròpies d'una dictadura" i apel·lar a la justícia internacional perquè intercedeixi de manera immediata i garanteixi el respecte als drets dels ciutadans catalans.
Per últim, s'insta a l'Ajuntament de Lleida a denunciar i mostrar-se totalment contrari a la "persecució de l'estat espanyol", a través dels cossos policials i judicials, contra els Comitès de Defensa de la República, "atemptant directament" contra els drets civils, polítics i humans dels ciutadans de Catalunya, i posicionar-se a favor de la llibertat de reunió, d'expressió, d'associació i reclamar el respecte a ''la voluntat popular a favor de la construcció de la República Catalana.
PDECat, ERC, CUP i Comú volen que la Paeria denunciï la «farsa» del judici al procés
En una moció consensuada que es debatrà al proper ple ordinari on també es demana l'alliberament dels líders independentistes i el lliure retorn dels exiliats
- Regidors de les quatre formacions -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
18 de febrer de 2019 a
les 22:34
Actualitzat el
18 de febrer de 2019 a les
22:39
Et pot interessar
-
Política
Absolt l’exalcalde d’Alcarràs d’amenaces i coaccions a dos urbans del poble
-
Política
Larrosa confirma l’inici de les obres a Torre Salses i consolida els pressupostos per al 2026
-
Política
Natàlia Lloreta, nova cap del gabinet de l’alcalde de Lleida
-
Política
La Paeria de Lleida pacta una governança inclusiva però el Hub de Balàfia genera friccions polítiques
-
Política
Vanesa Olivart renuncia a l'alcaldia d'Almacelles per motius de salut
-
Política
Junts i Impulsem Lleida renoven la coalició per a les municipals de 2027
