La marxa de Josep Anglada de Plataforma per Catalunya no sembla que hagi afectat les aspiracions del partit xenòfob d'obrir-se arreu del país. La formació ja prepara les eleccions municipals del 2015, i s'ha fixat en les comarques de Ponent com un dels territoris on poder-se consolidar. El passat dissabte es va celebrar a Mollerussa el consell executiu del partit per tractar de temes organitzatius i començar a abordar l'estratègia electoral als municipis.
A la reunió hi van assistir diversos representants del partit en localitats de la demarcació com Tàrrega, Alcarràs, Bellpuig, Solsona i Cervera, on es va anunciar un principi d'acord perquè encapçali la llista Mateu Figuerola, ex secretari provincial de la Plataforma per Catalunya a Lleida que va abandonar la formació al 2007 per topades amb el llavors president Josep Anglada. El camí polític de Figuerola va continuar amb una nova formació, Partit per Catalunya, que va aconseguir representació a la Paeria de Cervera i que fins i tot es va presentar a les eleccions del 2010 al Parlament de Catalunya amb el mateix Figuerola com a cap de llista.
El mateix Figuerola va assegurar en la trobada sentir-se "molt content" de retrobar-se amb vells amics de la formació alhora que va recordar els motius que el van portar a abandonar el partit. Sense esmentar el nom d'Anglada, el regidor de Cervera va destacar que ara és l'hora "d'aconseguir la unió dels identitaris catalans" i va ratificar el principi d'acord per liderar la candidatura de Cervera.
Plataforma per Catalunya prepara l'assalt a Ponent
Política
L'històric dirigent Mateu Figuerola torna al partit després de la marxa d'Anglada i anuncia un principi d'acord per encapçalar la llista de Cervera
ARA A PORTADA
Publicat el
26 d’octubre de 2014 a
les 19:43
Et pot interessar
-
Política
ERC Balaguer proposa commutar multes per treballs en benefici de la comunitat
-
Política Lleida rebrà 2,9 milions d’euros per impulsar places de residència universitària assequibles
-
Política
Lleida aprova les Ordenances Fiscals del 2027 amb l’abstenció d’ERC i Junts i el rebuig de la resta de l’oposició
-
Política ERC i Junts revalidarien l’escó a Lleida i el PSC podria perdre’n un, segons Sigma Dos
-
Política
Les tres lliçons del cas Mínguez
-
Política
Fèlix Larrosa: «El temps posarà Montse Mínguez al lloc que li correspon»
