Carles Puigdemont serà el candidat de Junts per Catalunya a les eleccions euopees del 26 de maig. Els llocs de sortida de la candidatura de l'espai postconvergent a Madrid estan ocupats per representants del PDECat i Junts per Catalunya propers a l'expresident.
Puigdemont competirà en la campanya de les eleccions europees amb el president d'ERC, Oriol Junqueras, que encapçalarà la llista dels republicans per anar a Brussel·les.
Després que el PDECat hagi anunciat la configuració de les llistes de l'espai postconvergent a les eleccions municipals i espanyoles, Junts per Catalunya (JxCat) s'ha reivindicat com l'únic grup independentista amb "veu pròpia" a Madrid. Ho ha dit la diputada del PDECat al Congrés dels Diputats, Míriam Nogueras després de la reunió de JxCat d'aquest diumenge.
La portaveu del Govern, Elsa Artadi. que serà la número dos de Joaquim Forn a Barcelona, ha defensat que l'acord amb el PDECat representa la "unitat" i la "transversalitat" necessàries "per avançar". "Volem teixir espai prou ampli, representatiu i coherent", ha afirmat.
La llista per anar a Madrid
El PDeCAT i Junts per Catalunya (JxCat) han acordat que el president de la Crida i del grup parlamentari, Jordi Sànchez, la consellera Laura Borràs, la vicepresidenta del partit, Míriam Nogueras i l'eurodiputat Ramon Tremosa encapçalin la llista de JxCat a les eleccions espanyoles del 28 d'abril. La llista per anar a Madrid
El Consell Nacional del PDeCAT ha avalat que Nogueras i Tremosa ocupin aquests llocs de la candidatura -són els membres amb carnet del partit-, després d'una entesa amb l'entorn de JxCat. La configuració de la llista, doncs, dona com a resultat una candidatura en què els quatre primers llocs de sortida són representants de l'espai postconvergent més proper a Carles Puigdemont.
El president del PDECat, David Bonvehí, però, ha defensat que el partit queda "reforçat". Bonvehí ha explicat que el partit ha acordat amb el PDECat la creació d'un nou espai per "governar" conjuntament l'espai format per l'antiga convergència i JxCat. "Estarem en l'òrgan de presa de decisions, amb totes les conseqüències", ha afirmat.
El president també ha defensat que el partit "formi part" de JxCat, un espai amb el qual, segons assegura, "la ciutadania s'hi sent còmode". Segons Bonvehí, el PDECat partia de la voluntat de garantir la presència de representants en llocs destacats de les llistes electorals pensant "la gent que ha votat Convergència". Alhora, Bonvehí considera que la ciutadania "vol sobiranisme i candidatures més transversals".
Rull i Turull, a la llista pel Congrés
Pel que fa a la presència de membres del partit en llocs de sortida de les llistes a les eleccions espanyoles, Josep Rull encapçalarà la candidatura a Tarragona i Jordi Turull la de Lleida.
Neus Munté serà la número tres de Joaquim Forn a la llista de les municipals a Barcelona, on la portaveu del Govern, Elsa Artadi, farà de número dos.
Puigdemont serà candidat a les europees i controlarà JxCat a Madrid
Política
Jordi Sànchez, Laura Borràs, Míriam Nogueras i Ramon Tremosa encapçalaran la llista de Junts per Catalunya a les eleccions espanyoles
ARA A PORTADA
-
Societat La Diada a Lleida reivindica la democràcia i alerta de l’auge de l’extrema dreta Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Societat Els allotjaments lleidatans preveuen una ocupació superior al 80% pel pont de la Diada Redacció
-
Societat Balaguer es transformarà en una vila medieval del 25 al 27 de setembre amb una nova edició de l’Harpia Redacció
-
Publicat el
10 de març de 2019 a
les 22:46
Et pot interessar
-
Política
Onze de Setembre: recordar, persistir, guanyar
-
Política
Meritxell Feliu serà la candidata d’Aliança Catalana a l'alcaldia de Lleida
-
Política
40 aniversari de l'agermanament de l'estat de Califòrnia amb Catalunya i els amics de Gaspar de Portolà (IV)
-
Política
La recepta lleidatana per salvar els boscos: «Abandonar els pobles ens aboca a la vulnerabilitat»
-
Política
El ministre Jordi Hereu visita Balaguer per conèixer de prop la realitat institucional i econòmica
-
Política
Junts i Ara Pacte Local concorreran en coalició a les municipals de Mollerussa
