L'Assemblea del Comú de Lleida ha decidit aquest diumenge seguir explorant les vies de diàleg per arribar a establir un acord amb ERC i també amb Junts per Catalunya, formació amb la qual també ha mantingut reunions. Els comuns no amaguen que la seva preferència és la d'un executiu amb nou regidors, els que ells sumarien amb els republicans, per bé que tampoc descarten una entesa a tres bandes que inclouria la formació de Toni Postius, que manté converses avançades amb els de Miquel Pueyo.
En aquest context de reunions i intents de consensos, la independència de Catalunya apareix com una qüestió a tractar que obliga a fixar posició. Des del Comú s'assegura que no hi ha la voluntat de vetar els traços independentistes que tingui el nou govern liderat per ERC, però la formació tampoc s'obre de bat a bat a les previsibles accions i gestos que farà el "govern Pueyo".
El trànsit intern en aquest debat fluctua dins del Comú entre els independentistes i els que no ho són, i és aquesta una de les raons per les quals el partit avala la idea de la independència "però amb matisos". Des de la formació s'apunta a aquest diari que "no demanem a ningú que deixi de ser independentista", encara que el Comú prefereix no definir-se com a tal.
No obstant, el primer candidat de la llista, Sergi Talamonte, va participar en el referèndum de l'1-O i ell, com el partit, veu en aquella mobilització una raó que faci possible la "superació del marc constitucional i autonomista". En aquest sentit s'aposta per un procés constituent que vagi de la mà del "diàleg entre institucions sense condicions". Des de la formació també s'ha posat negre sobre blanc en la defensa de la llibertat dels "presos polítics", el "republicanisme" i "la defensa de les llibertats i drets civils".
S'oposa el Comú de Lleida a que el nou govern de la Paeria aposti per l'independentisme?
Des de la formació s'assegura que no hi ha la voluntat de vetar els traços independentistes, però s'admet que el debat intern transita entre persones de diverses tendències
ARA A PORTADA
Publicat el 10 de juny de 2019 a les 20:28
Et pot interessar
-
Política Les Borges Blanques: dos anys de reptes socials i urbanístics amb poc consens
-
Política PSC i Junts pacten l'alcaldia d'Almacelles per a Vanessa Olivart
-
Política «La segregació del Bisbat de Lleida va ser la guspira que va encendre el litigi de Sixena»
-
Política Balaguer aprova el nou pressupost: 21,9 milions
-
Política ERC denuncia que l’ampliació de la zona blava a Lleida busca més ingressos i no mobilitat sostenible
-
Política El Parlament demana més trens entre Lleida i Montsó i reobrir estacions a Almacelles i Raimat