300.000 persones van visitar l'any passat Aigüestortes i l'Estany de Sant Maurici

Continua l’augment dels turistes israelians i un 18% dels visitants del Parc ja són estrangers

Publicat el 27 de febrer de 2013 a les 16:45
 
Visitants al Parc Nacional d'Aigüestortes
 
 
 
Un total de 299.658 persones han visitat el Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici al llarg de l’any 2012  per alguna de les seves entrades principals situades a la vall de Boí i la d’Espot.
 
De tots aquests visitants, un total de 143.888 han rebut algun o altre tipus d’atenció en els diversos centres i punts d’informació distribuïts en diferents indrets del Parc. Aquesta xifra, realment important, posa de manifest l’esforç que s’està realitzant, malgrat la conjuntura desfavorable, per donar un servei de qualitat a les persones que visiten aquest espai natural protegit dels Pirineus.
 
S’ha constatat, com ja ve sent habitual durant els darrers anys, un augment  del turisme israelià. Cal esmentar que aquesta tendència és més evident al sector de Sant Maurici, ja que en els altres sectors els francesos, i fins i tot els holandesos i alemanys, superen en nombre els israelians. Globalment, cal destacar una tendència sostinguda a l’augment en el nombre de visitants estrangers que es van consolidant any rere any  i que representen en el global del Parc un 18% per cent dels seus visitants.
 
Els mesos de juny i agost es va produir una davallada del nombre de grups d’escolars, d’adults i de jubilats, i del turisme de proximitat, respectivament. En canvi, durant el mes de juliol, sobretot en el sector de Sant Maurici, han augmentat els visitants estrangers i s’han notat increments significatius en tots els sectors durant el mes de setembre. 
 
Dades referides als visitants del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici (any 2012)
Visitants totals al Parc: 299.658

Visitants atesos en els centres:


Casa del Parc d'Espot: 26.454
Casa del Parc de Boí: 22.487
Centre d'informació de Llessui: 7.992
Centre d'informació de Senet 1.749
Centre d’Estany Gento (tres mesos ) 6.558

TOTAL 65.240


Visitants  atesos en altres punts d'informació del Parc:


Punt d’informació del Prat de Pierró (7 mesos i mig): 16.430
Punt d’informació de la Palanca de la Molina (7 mesos i mig): 13.648
Punt d’informació de la Ribera de Caldes (7 mesos i mig): 20.676
Punt d’informació Estany de Sant  Maurici : (3 mesos) 6.961
Punt d’informació del Planell d'Aigüestortes(3 mesos i mig): 6.864
Punt d'informació de Colomers (2 mesos i mig): 8.717
Punt d'informació de Valarties (2 mesos i mig): 4.513

TOTAL 70.945

Visitants guiats per guies del Parc: 2.341
 
 
També ens podeu seguir a través de facebook.com/agricultura.cat  i twitter.com/agricultura.cat.