Un caporal de la Guàrdia Urbana de Lleida serà jutjat dimecres 23 de març a l'Audiència de Lleida acusat de falsificar expedients policials amb l'objectiu de perjudicar un superior.
Segons la fiscalia, l'home va utilitzar una plataforma interna del cos policial habilitada per denunciar de manera anònima infraccions disciplinàries, per penjar suposades acusacions contra alguns companys i contra l'intendent, amb l'objectiu que aquest últim fos cessat. Els documents els va penjar a finals de 2019 sobre suposats fets comesos en anys anteriors. La fiscalia demana que se'l condemni a 4 anys i mig de presó per falsedat documental i que se l'inhabiliti durant 4 anys per treballar en qualsevol cos policial.
D'entre els suposats expedients falsos, el caporal va crear documents en què denunciava que alguns agents de la Guàrdia Urbana de Lleida anaven a treballar "beguts" i que l'intendent "no feia res" al respecte. La fiscalia sospita que l'objectiu del caporal era que l'intendent fos cessat ja que els documents van arribar a l'alcalde de Lleida.
Al judici està previst que declarin, entre d'altres, diversos agents de la Guàrdia Urbana de Lleida així com els pèrits que van analitzar el sistema informàtic i que van emetre un informe què concloïen que va ser l'acusat qui va penjar els documents falsos.
A judici un caporal de la Urbana acusat de falsificar documents per perjudicar un superior
Societat
La fiscalia demana 4 anys i mig de presó per falsedat documental i el judici es farà a l'Audiència el 23 de març
ARA A PORTADA
Publicat el
19 de març de 2022 a
les 09:47
Et pot interessar
-
Societat
Els Bombers treballen per extingir un foc a l’abocador de Tàrrega
-
Societat
La Transsegre davant d’un canvi d’època
-
Societat
La Transsegre suspèn les dues baixades per l’extrem risc d’incendi
-
Societat
Denunciat un conductor per circular a 189 km/h a la C-14, a l'Alt Urgell
-
Societat
La Transsegre denuncia el robatori de senyals i alerta que la prova podria no celebrar-se
-
Societat
Els Mossos identifiquen la dona trobada morta el 3 de juny al Segre
