El Departament d'Acció Climàtica i la comunitat de regants del canal d'Urgell faran front comú per exigir la modernització del rec al Ministeri d'Agricultura, segons ha explicat l'executiu català. En una reunió celebrada aquest dilluns a Barcelona, regants i Departament han compartit la gravetat extrema de la situació, just a la vigília que es tanqui per primera vegada en 160 anys d'història en plena temporada de reg.
[noticiadiari]2/255540[/noticiadiari]
El Govern i els regants també han acordat treballar de la mà per aconseguir una inversió imprescindible per garantir el futur del sector i un ús sostenible de l'aigua davant el context actual d'emergència climàtica. Ambdues parts comparteixen "l'enuig i la preocupació" davant la situació molt complicada que provoca una sequera severa que afecta unes 50.000 hectàrees de reg al canal d'Urgell.
La consellera d'Acció Climàtica, Teresa Jordà, va proposar la setmana passada per carta al ministre d'Agricultura, Luis Planas, signar un conveni per cofinançar la modernització del canal d'Urgell, on el Govern assumiria el 60% dels cost i el 40% restant l'Estat. Segons el Govern, el canal d'Urgell és la xarxa de reg de l'Estat més antiga sense modernitzar.
Durant la reunió els regants han compartit amb el Departament la planificació de cultius que han dut a terme pensant en la sequera a curt, mig i llarg termini. El pla té en compte un escenari en el qual no millorarien els cabals disponibles per al reg a través del canal que depèn de la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre.
[noticiadiari]2/254554[/noticiadiari]
D'altra banda, durant la tarda, la consellera Jordà i el secretari general del Departament, David Mascort, s'han reunit amb a la Taula Agrària i han compartit el compromís del Govern d'ajudar el sector a fer front a les pèrdues derivades de la sequera.
[noticiadiari]2/226565[/noticiadiari]
Acció Climàtica i regants exigeixen a l'Estat la modernització del canal d'Urgell
Societat
El Govern insisteix que el Ministeri d'Agricultura aporti el 40% de la inversió
ARA A PORTADA
-
Successos Tres detinguts amb vinculacions a una banda criminal xilena arran d’un robatori a Juneda ACN
-
-
-
Successos Sacrifiquen els porcs i les aus d’una granja irregular a les Borges Blanques en plena alerta per la pesta porcina ACN
-
Economia L’eclipsi a Lleida: 12.500 assistents als espais habilitats i més de 2 milions d’euros d’impacte ACN
Publicat el
24 d’abril de 2023 a
les 16:40
Et pot interessar
-
Societat
Mor un home de 57 anys per un infart minuts abans de veure l'eclipsi
-
Societat
Eufòria durant la cobertura total del Sol als punts d’observació de Lleida
-
Societat
Els hotels a Lleida arriben al 100% de l'ocupació per l'eclipsi
-
Societat
Aquestes són les cinc millors pizzeries de Lleida, segons les valoracions dels clients
-
Societat
A la recerca de l’ombra: el mapa dels carrers on l’estiu dona una treva a Lleida
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi en un camp segat a Agramunt
