El bosc de ribera de dues hectàrees que hi ha a tocar de l'estany d'Ivars i Vila-Sana, al Pla d'Urgell, ha estat el protagonista de les activitats que s'han organitzat aquest diumenge per commemorar el dia mundial de les zones humides, amb la participació d'una setantena de persones.
Segons el director tècnic de l'estany, Toni Costa, els arbres que es van plantar fa deu anys amb una altura de 30 centímetres actualment ja han crescut fins als 7 o 8 metres.
Ara l'objectiu és continuar millorant l'hàbitat d'aquest bosc de ribera. Per això una de les activitats ha estat deixar troncs d'arbres vells per afavorir la presència d'invertebrats. Alhora, segons Costa, si hi ha més insectes també serà un atractiu per als ocells.
D'altra banda, també s'han instal·lat caixes-niu per a mallerengues i ratpenats i s'han alliberat dos exemplars recuperats al centre de fauna de Vallcalent, un esplugabous i un aligot.
Activitats a l'estany d'Ivars i Vila Sana per millorar l'hàbitat del bosc de ribera
Societat
Ocupa una superfície de dues hectàrees i els arbres que es van plantar fa deu anys ja han crescut fins als 7 o 8 metres
ARA A PORTADA
-
-
-
Successos La conductora del bus accidentat a Lleida dona negatiu a les proves d'alcoholèmia i drogues Redacció
-
Successos El xoc d’un autocar contra la Diputació de Lleida deixa 44 ferits, cinc molt greus Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Els afectats de l’incendi de Torrefeta reclamen agilitat per reduir el risc de foc al camp Redacció
Publicat el
07 de febrer de 2016 a
les 21:05
Actualitzat el
07 de febrer de 2016 a les
21:09
Et pot interessar
-
Societat
Ordeig afirma que s’està «més ben preparat» per afrontar incendis com el de la Segarra de fa un any
-
Societat
Una bomba de fa gairebé quatre segles emergeix en unes excavacions a la Seu d’Urgell
-
Societat
Una quarantena d’empreses lleidatanes deuen més de 50 milions a Hisenda
-
Societat Doctor Prats encapçalarà el cartell de l’Aquelarre de Cervera
-
Societat
El TSJC obliga una fleca de Balaguer a readmetre una treballadora acomiadada durant una baixa
-
Societat L’incendi de la Llitera ja és el pitjor de l’any a la península
