La sala Alfred Perenya de Lleida ha acollit la segona sessió de la Taula de Salut Mental de Lleida i el Segrià, promoguda per l'entitat Salut Mental Ponent i que ja es va presentar 17 de desembre passat. La taula té per objectiu millorar la coordinació entre els diferents agents vinculats amb la salut mental a la comarca del Segrià i contribuir a impulsar el model comunitari d'atenció a la salut mental.
Aquest dilluns, els representants de les administracions i entitats que en formen part han signat formal el document d'adhesió a la Taula, que, d'aquesta manera, ha quedat oficialment constituïda. Les taules de salut mental són un espai de reflexió, intercanvi de recursos i treball col·laboratiu, per promocionar l'atenció integral de la salut mental al territori.
Les taules de salut mental busquen la implicació de tots els agents implicats: les entitats del tercer sector, l'administració local, la comarcal, les diputacions i la representació territorial dels departaments o organismes de la Generalitat de Catalunya. De de Salut Mental Ponent, destaquen la importància de la implicació de tots els agents del territori a les taules que han de recollir tots els recursos, sota tres eixos de treball claus: coneixement i xarxa associativa, educació i sensibilització i promoció de les polítiques de salut mental.
Formen part de la Taula de Salut Mental de Lleida i Segrià, els departaments de Salut; Treball, Afers Socials i Famílies; Justícia; Educació i Interior, Diputació de Lleida, Consell Comarcal del Segrià, Ajuntament de Lleida, Gestió de Serveis Sanitaris (GSS), Col·legi Oficial de Psicòlegs, Col·legi Oficial d'Infermeria, Associació Salut Mental Ponent, Salut Mental Catalunya Terres de Lleida. Coordinadora d'entitats de Salut Mental i Addiccions, AADDMM Terraferma, Federació Salut Mental Catalunya, Sant Joan de Déu Terres de Lleida, Associació Intress, Fundació Intress per a la Integració, Fundació Tomàs i Canet, Fundació Aspros, Fundació Alosa, Fundació Ilersis, Associació Agrupa't i FeSalut.
La coordinació per al funcionament de la taula anirà a càrrec de l'Associació Salut Mental Ponent i s'iniciarà amb una primera trobada del grup motor. A Catalunya s'havien constituït, fins avui, 23 taules de salut mental, i amb la de Lleida ja en sumen 24.
Administracions i entitats constitueixen la Taula de Salut Mental de Lleida i el Segrià
Societat
Pretén millorar la coordinació entre els diferents agents implicats a la comarca i impulsar el model comunitari d'atenció
ARA A PORTADA
Publicat el
03 de febrer de 2020 a
les 21:22
Actualitzat el
03 de febrer de 2020 a les
23:24
Et pot interessar
-
Societat
Els pagesos desconvoquen les protestes després dels anuncis d’Agricultura
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi a la Seu d'Urgell
-
Societat
Agricultura intensificarà la caça de conills a l'agost al Segrià i a l'Urgell
-
Societat
Dues osses amb tres cries cadascuna, una imatge sense precedents al Pirineu
-
Societat
Una fotografia inèdita permet reconstruir l’aspecte del desaparegut retaule del Roser de Santa Maria d’Organyà
-
Societat
71 milions: el premi més gran de la història de l'ONCE cau a Lleida
