L'Aeroport de Lleida-Alguaire ha iniciat un innovador projecte per generar hidrogen verd, marcat com un pas clau cap a la transició energètica en el sector aeronàutic. Aquesta setmana, s'ha posat en marxa un sistema avançat que inclou un electrolitzador i un dipòsit d'emmagatzematge, dissenyat per potenciar l'ús de l'hidrogen en els motors d'aviació i altres tecnologies sostenibles.
La consellera de Territori en funcions, Ester Capella, ha destacat en una visita a les instal·lacions que l'electrolitzador ja està en funcionament i que, mentre es completa el procés de certificació previst per a l'octubre, les empreses podran començar a utilitzar l'hidrogen generat. Aquesta iniciativa no només marca un avenç en la sostenibilitat del sector, sinó que posiciona l'aeroport com a líder en la promoció de l'hidrogen verd a nivell europeu.
La infraestructura compta amb un sistema de producció alimentat pel parc fotovoltaic de l'aeroport. Aquest sistema, amb una potència de 100 kW, connecta l'energia solar amb un dipòsit de 6 metres cúbics per a l'emmagatzematge de l'hidrogen. La producció inicial està dissenyada per generar entre 5 i 6 tones d'hidrogen verd anuals, amb l'objectiu d'arribar a 50 tones en els propers anys. A més, s'està treballant en l'ampliació del parc fotovoltaic, actualment amb 1.768 plaques solars, per aconseguir l'autosuficiència energètica a partir del 2025.
Aquest projecte representa una inversió significativa de 3,2 milions d'euros, amb una aportació d'1,8 milions procedents de fons europeus Next Generation. La resta del finançament prové d'Aeroports de Catalunya, l'Estat i les empreses Evarm i Aldoratech, membres del Consorci aeroH2ub.
El president d'Aeroports de Catalunya, Daniel Albalate del Sol, ha subratllat que Lleida-Alguaire és un dels pocs aeroports a Europa que avança en la implementació d'energies sostenibles per a l'aviació, situant-lo al costat d'aeroports com Groningen als Països Baixos, Tolosa i Lió a França.
L’Aeroport de Lleida-Alguaire impulsa una nova era sostenible amb la producció d’hidrogen verd
Un pas decisiu cap a l'autosuficiència energètica amb un innovador parc fotovoltaic

- Part de les instal·lacions per produir hidrogen verd -
- Ignasi Gómez
ARA A PORTADA
Publicat el 24 de juliol de 2024 a les 12:51
Et pot interessar
-
Societat Una nova empresa gestionarà el càtering de la Llotja i la terrassa
-
Societat La pedregada castiga el camp lleidatà amb pèrdues de fins al 40% en plena collita
-
Societat Balaguer obre el concurs per al nou pavelló i la piscina olímpica
-
Societat Protecció Civil confirma la fi de la incidència a l’embassament de Rialb
-
Societat Larrosa, crític amb l'alliberament del sospitós dels incendis a l’Horta
-
Societat Por, precarietat i silenci: només set denúncies entre més de 2.000 temporers assessorats