El Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació ha abonat 518.000 euros en ajuts a un total de 666 explotacions ramaderes d'oví i cabrum per compensar la pèrdua de renda que han patit per la covid-19. La declaració de l'estat d'alarma va causar als productors d'oví i cabrum limitacions que van derivar en dificultats per comercialitzar amb normalitat les carns durant els passats mesos de març i abril.
El tancament de la restauració o les dificultats econòmiques de la població han afectat directament la comercialització de xais i cabrits. Per això, aquest ajut pretén compensar el sector per les pèrdues que ha patit, amb la intenció de mantenir-lo viu i competitiu.
Agricultura va convocar al juliol aquests ajuts de minimis destinats a les explotacions ovines i caprines amb dificultats de comercialització de xais i cabrits, durant els mesos de març i abril, com a conseqüència de l'estat d'alarma. El 12 de novembre, el Departament va publicar la relació dels expedients concedits i aquesta setmana ha fet efectiu el pagament de l'ajut.
L'import d'aquesta subvenció correspon a fons propis del Departament d'Agricultura i a l'assignació de fons efectuada segons la distribució territorial aprovada pel Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA), aportats pràcticament a parts iguals. L'aportació de la conselleria ha possibilitat concedir l'import màxim de 12 euros per animal elegible que preveu la resolució.
[plantillacoronavirus]
Agricultura abona 518.000 euros a 666 explotacions d'oví i cabrum afectades per la crisi
Societat
L'objectiu és pal·liar els efectes per la dificultat de comercialització de xais i cabrits durant l'estat d'alarma
ARA A PORTADA
-
-
Successos Sacrifiquen els porcs i les aus d’una granja irregular a les Borges Blanques en plena alerta per la pesta porcina ACN
-
-
Terra Còctel d'avisos del Meteocat fins a l'eclipsi: tempestes, calor nocturna i màximes disparades Arnau Urgell i Vidal
-
Successos El pàrquing d’Aigüestortes obrirà parcialment dilluns després de l'allau de terra i pedres causada pel temporal ACN
Publicat el
27 de novembre de 2020 a
les 19:18
Actualitzat el
27 de novembre de 2020 a les
22:43
Et pot interessar
-
Societat
Aquestes són les cinc millors pizzeries de Lleida, segons les valoracions dels clients
-
Societat
A la recerca de l’ombra: el mapa dels carrers on l’estiu dona una treva a Lleida
-
Societat
Els Bombers treballen en un incendi en un camp segat a Agramunt
-
Societat
A Lleida mai no queda lluny un bar: n’hi ha un per cada mig miler d’habitants
-
Societat
Els Bombers donen per estabilitzat l'incendi de Senet
-
Societat
Instal·len una coberta a l'Hospital de cartró de la Vall Fosca per protegir-lo de la pluja i la neu
